این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش اصول طراحی ویلای سنتی آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند 

اصول طراحی ویلای سنتی

طراحی فضای ویلا به سبک سنتی بسیار متفاوت و خاص می باشد و طرفداران خود را دارد. طراحی و اجرای این سبک چند فاکتور دارد که در ادامه آن را نام برده و معرفی می کنیم. فضا سازی ویلای سنتی به صورت همه جانبه باید رعایت شود از جمله رنگ ، المان های کاربردی ، ابزار به کار رفته و … به طور مثال یک رستوران را تصور کنید ، در این رستوران قرینه سازی به وسیله المان های فضای سبز باید انجام شود

محوطه سازی ویلای سنتی :

هنگامی که قصد محوطه سازی ویلا را دارید ، مهم ترین عامل استفاده از گل و گیاه به میزانی است که جنبه فانتزی نداشته باشد. به همین علت کاشت گل های رنگی رنگی مناسب این فضا نیست و بهتر است از درخت های میوه و پیچک استفاده کنید. کاشت درخت میوه موجب به سنتی جلوه دادن باغ شما می شود و ویلایتان دلپذیر تر می شود. به عنوان مثال ویلایتان را تصور کنید که باغش پر از درختان خمیده گیلاس باشد یا برگ های مو آویزان باشند ، بسیار جذاب و دل پذیر می باشد. کاشت درخت های میوه، بهترین ایده برای طراحی فضای سبز در یک محوطه سنتی در ویلا خواهد بود.

 سایر المان های طراحی ویلای سنتی :

جهت طراحی فضای ویلا سنتی به طور حتمی از ابزارهایی مانند تخت چوبی و نیمکت های چوبی عریض ، حوض فواره دار در ترکیب با کاشی های آبی رنگ و … را به کار ببرید. همچنین استفاده از تاب علاوه بر جنبه سنتی ، جنبه تفریحی دارد.

 

 

۱) تخت های چوبی سنتی :

در چند سال اخیر به کار بردن آلاچیق ایده ای نو و منحصر به فرد می باشد که بسیار پرطرفدار شده است. اما در سبک سنتی بهتر است که به جای آلاچیق از تخته های سنتی استفاده کنیم. تخت های چوبی جلوه سنتی را به خوبی نمایان می سازد. در هر فضا سازی و محوطه سازی می توان آن را به کار برد و تاثیر زیادی گذاشت.[/vc_column_text]

IMG_20220227_202158

۲) حوض یا حوضچه :

اضافه کردن حوض هرچند کوچک برای طراحی فضا به سبک سنتی بسیار فضا را دلپذیر می کند. اگر فضای باز ویلای شما ظرفیت کافی را داشته باشد از حوض بزرگ تر استفاده کنید و فواره آب نیز بگذارید. اگر فضای شما محدود بود از حوضچه ای کوچک استفاده کنید و در صورتی که علاقمند بودید از فوران ای کوچک در مرکز حوض بگذارید. رنگ حوضچه بهتر است رنگ آبی فیروزه‌ ای باشد همانند تصاویر قدیمی.

 

 

 

۳) جوی آب روان :

در صورتی که فضای ویلا پتانسیل کافی را داشته باشد جوی آبی از مسیر خاص تعبیه کنید و یا چرخه ای برگشت پذیر قرار دهید بسیار جذاب و دل ربا خواهد بود. در دوران قاجار عمارت هایی وجود دارد که اگر فضای سبز ویلایی را اضافه کنید بسیار دل پذیر و زیبا می شود. نشستن روی تخت های محوطه ویلا، به مراتب جذاب تر خواهد بود و تماشای جاری شدن آب در این جوی و شنیدن صدای آن جذابیتش را دو چندان می کند.

 

طراحی فضای ویلای کوچک تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه ویلای سنتی منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید . در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترین ویلای سنتی را برای شما طراحی کرده و فضای سبز شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

 

 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *