درختان میوه مقاوم به سرما

انواع درختان میوه مقاوم به سرما


درختان میوه مقاوم به سرما

عوامل بسیاری برای رشد خوب درختان دخیل هستند. از مهم ترین شرایط نگهداری از درختان و گیاهان وضعیت آب و هوایی هر منطقه می باشد.برای کاشت درختان حتما باید به عامل سرما توجه زیادی شود. از دلایل از بین رفتن بسیاری از درختان و گیاهان، عامل سرما است. در این مطلب به طور کامل درباره درختان میوه مقاوم به سرما می خوانیم.

برای کاشت درختان در مناطقی که سردسیر هستند باید از نوع گیاهی انتخاب شود که به سرما مقاوم هستند و از بین نمی روند. در منطق سردسیر باید از درختانی برای کاشت استفاده شوند که در برابر یخبندان نقاومت دارند. برای کاشت این نوع درختان باید نکات مهمی را هم در نظر داشته باشید.

انواع درختان میوه مقاوم به سرما

انواع درختان میوه مقاوم به سرما
انواع درختان میوه مقاوم به سرما

درختان میوه از گیاهان بسیار باارزش هستند که باید سالم پرورش داده شوند. گیاهان میوه هم مانند بسیاری از گیاهان باید برای رشد آب و هوای مناسبی برایشان فراهم باشد و کاشت هر درخت میوه بر اساس خصوصیات و ویژگی های آب و هوایی انجام شود. منطق کوهستانی و سرد کاشت نهال میوه و نگهداری را سخت تر می کند. پس برای اینکه گیاهان و درختان میوه، شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند برای انتخاب درختان میوه بر اساس شرایط آب و هوایی انجام گیرد.

درختان میوه شانس زیادی در زنده ماندن در مناطق سردسیر را دارند. اما باید علم و آگاهی نگهداری از آنان را بدانید. برای شناخت درختان میوه مقاوم به سرما در ادامه همراه ما باشید.

درختان سیب

درختان سیب
درختان سیب

نوع سیب های مکینتاش در مناطق آب و هوایی سرد، بسیار رشد خوبی دارند و معروف هستند. در اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین وقت برای کاشت درختان میوه مقاوم به سرما ار نوع سیب مکینتاش است. زمانی که زمین یخ زده نیست و می توان حفره ایجاد کرد، زمان خوبی برای کاشت و رشد درخت سیب است.

درخت سیب باید در جایی قرار داده شود که آفتاب صبح با آن برخورد داشته باشد. منطقه باید تهویه شده باشد و سرمایی هم وجود نداشته باشد. فضایی مناسب و به اندازه برای رشد گیاه خود قرار دهید. کاشت درخت سیب در شیب هم بسیار خوب است. منطق پایین بکارید تا از هوای سرد و وزش باد سرد می تواند در امان باشد.

خاک مناسب برای رشد و نمو در درخت سیب، خاک های شنی است. آبیاری هم باید به صورت هفتگی باشد. برای یک درخت سیب بین 2.5 تا 5 سانتی متر برای آبیاری کافی است. رخت سیب و قتی بالغ شود، آبیاری کمتری هم لازم دارد. اما آبیاری در ابتدای رشد بسیار مهم است. علف های هرز را در کنار درخت سیب خود تحت کنترل در آورید. علف های هرز، مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز برای برای درخت میوه شما را می گیرند. با قرار دادن کود گیاهی در دور درخت میو خود می توانید، حفظ رطویت برای گیاه ایجاد کنید. پرورش و هرس کردن را هم فراموش نکنید. شاخه هایی که شکسته شده و مرده شده اند را حتما جدا کنید.

درختان آلو

از درختان میوه مقاوم به سرما می توان به درختان آلو اشاره کرد. آنچه که برای کاشت و نگهداری این درختان مورد نیاز است، شبیه به درخت سیب است. درختان آلو را در بهار بکاربد و بهترین جا هم دامنه است. خاک شنی و زهکشی خوب و آفتاب زیاد از عواما مهم در نگهداری و پرورش درختان آلو است.

مراقب باشید که درخت آلو را بیش از اندازه آبیاری نکنید. بعد از خوردن آلو حتما گیاه را آبیاری کنید. علف های هرز مزاحم برای رشد گیاه را هم، مانند درخت سیب تحت نظرداشته و مدیریت نمایید.

هرس درخت الو شاید کمی سخت باشد. خوب است که این کار در هنگام کاشت انجام شود. درخت آلو از بهترین درختان میوه مقاوم به سرما است که می توانید از آن نگهداری کنید.

درختان گلابی

درختان گلابی از گیاهانی است که نگهداری سختی ندارد و بسیار اسان است. مانند دیگر درختان میوه مقاوم به سرما باید در دامنه کاشته شوند. با هر حاکی سازگاری دارند و نباید سنگی و سنگین باشد. درخت میوه گلابی آفتاب دوست است و روزهای آفتابی را دوست دارد. کود کمپوست برای تقویت خاک درخت گلابی بسیار خوب است که می توانید از آن استفاده کنید.

هرس را به وقت اواخر بهار بگذاریدو در تابستان هرس کردن باعث بروز باکتری در گیاه می شود. در پاییز و زمستان هم هرس کردن باعث وجود بیشتر آسیب های فصلی می شود. گلابی از عالیترین و بهترین درختان میوه مقاوم به سرما است به شزطی که درست از آن حفاظت و نگهداری شود.

درخت تاک انگور

درخت تاک انگور
درخت تاک انگور

انگور از درختان میوه مقاوم به سرما است که در مناطق سردسیر شکوفا می شود. انگور بر روی درخت مو رشد می کند. در انتخاب مکان مناسب برای درخت انگور مطمئن شوید زیرا قابلیت جابجایی این گیاه وجود ندارد. بهترین مکان شیب دار است و در دامنه باشد. خاک شنی و ماسه ای هم بهترین گزینه است. بهترین زمان هم برای کاشت نهال و درخت انگور در بهار و تابستان است. در نور آفتاب قرار بگیرد و زهکشی خوبی هم داشته باشد.

انجام هرس و نازک شدن خوشه ها باعث بیشتر شدن کیفیت در محصول می شود. برای جلوگیری از فرسایش خاک بهتر است که در بین تاک ها، چمن قرار داده شود و این کار را قبل از کاشت نهال انگور انجام دهید. چمن به کنترل علف های هرز هم کمک زیادی می کند.

بوته تمشک

از درختان میوه مقاوم به سرما می توان به بوته های تمشک هم اشاره کرد. بهتر است تمشک را از باد دور نگه دارید و در معرض نور آفتاب هم قرار دهید. تمشک های خود را از توت های وحشی به دور نگه دارید زیرا مانعی برای رشد تمشک های شما هستند.

بهترین جا و مکان برای کاشت تمشک در دامنه است. استفاده از خاک های ماسه ای هم توصیه می شود. فصل مناسب هم در اوایل بهار است. ردیف های بین تمشک را هم کودی گیاهی بدهید. تمشک در برابر آفات و بیماری ها مقاومت خوبی ز خود نشان می دهد. تمشک را با مقدار کم، همیشه آبیاری کنید.

سخن آخر

در این مقاله با انواع درختان میوه مقاوم به سرما و نحوه نگهداری از آن ها آشنا شدیم. اما تهیه و خرید نهال میوه خوب و باکیفیت هم در عملکرد خوب رشد گیاه موثر است. بهتر است نهال را از فروشگاه ها و مکان های معتبر تهیه نمایید. برای خرید نهال می توانید از سایت ایرانیان تری اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *