خرید انواع نهال کاج

خرید انواع نهال کاج


انواع نهال کاج

انواع نهال کاج ،کاج ها از انواع درختان همیشه سبز و زیبا  معمولا با برگ های سوزنی مانند و تیز و قابل یافت در بیشتر مناطق دنیا به خصوص نیمکره شمالی اند، این درختان به طور کلی  قامت کشیده دارند و برگ ها سبز  یا در برخی موارد استثناء به رنگ نقره ای می باشند.

این درختان در تمام طول بهار،تابستان،پاییز و زمستان سبزی و طراوت خود را حفظ میکنند. و  معمولا به سرما مقاومت خوبی نشان میدهند از این رو در بیشتر نواحی اروپا جزیره اسکاندیناوی  و کانادا که سرد هستند یافت میشوند.

تنوع انواع مختلف این کاج ها به حدی زیاد است که میتوان حداقل هزار نوع و از نوع چندین موارد را نام برد.

من در این مقاله قصد دارم انواع مختلفی از کاج ها که معمولا در ایران  رایج اند را به شما معرفی کنم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کامیس پاریس

درختی زیبا با برگ های سبز روشن که در انواع مختلف زعفرانی،نوکدار و توپی در ایران به فروش میرسد ولی به طور کلی هر سه مورد از یک خانواده هستند.

نام انگلیسی این گونه falsecypress می باشد. و بومی  کشور های آمریکای شمالی  و غربی است.از ویژگی های دیگر این درخت داشتن سیستم ریشه ای قوی است، و در برابر باد مقاومت بالایی دارد،

از لحاظ  سرعت رشد، سرعت رشد  متوسطی بین کاج ها دارد  و در مناطقی که رطوبت آن بالا است مانند  شمال ایران،رشد بسیار خوبی دارد.

از این درخت میتوان در ورودی باغ و تالار ها استفاده کرد  و همچنین نما و جلوه خیلی خاص و زیبایی به محیط می بخشد، شاخعه های این درخت حالت خیلی پهن داد و زیبایی این درخت در واقع برگرفته از همان برگ های آن است.  رنگ برگ های این نوع در زمستان و اواخر پاییز حالت آجری به خود میگیرد. رشد این نوع درخت معمولا عرضی است و از لحاظ طولی خیلی ارتفاع نمی گیرد.   خرید کامیس پاریس و اطلاعات بیشتر

 

آمریکای شمالی و غربی

آمریکای شمالی و غربی

 

خرید کاج کامیس پاریس خرید کاج

 

کاج لاوسون

نوع دومی که قصد معرفی آن را دارم کاج لاوسون می باشد، کاج لاوسون از انواع درخت  های بسیار معروف است که زیبایی بی نظیری دارد، در تابستان و بهار رنگ برگ های این درخت سبز ولی در پاییز و زمستان  حتی زیبایی دوچندان  دارای تاج و سربرگ های طلایی است.  این درخت که حالت مخروطی شکل دارد، بومی آمریکای شمالی است و از خانواه کاج هاست.

از ویژگی مهم این نوع کاج هرس پذیری و ارتفاع سریع آن بین

امروزه استفاده از گیاهان زینتی برای تزئین فضاهای سبز بسیار متداول شده است. روند افزایشی گرمای زمین از سویی و تخریب بی‌رویه جنگل‌ها از سوی دیگر، افراد بیشتری به لزوم پرورش و تکثیر گیاهان پی برده‌ و در صدد تکثیر و نگهداری درختان برآمده‌اند. در این بین درختان همیشه سبز به دلیل نگهداری آسان‌تر، طرفدارن بیشتری را به سمت خود جلب کرده‌اند.

برای خرید و اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. خرید لاوسون 

 

لاوسون

عکس لاوسون در زمستان

لاوسون مته ای

درختچه کوچک کاج کونیکا

کونیکا درختچه ای کوچک و همیشه سبز بومی ارتفاعات کشور مکزیک است. این درختچه گرچه کوچک است و حالت بنسای دارد،اما باید در باغچه نگهدتاری شود و تغذیه از خاک مستقیم و نور حداقل 8 ساعت در روز را دریافت کند. از درختان کم ارتفاع و بسیار کم رشد است.

این درختچه دوست داشتنی  رطوبت و  خنکی هوا را دوست دارد از این رو کاجی است علاقمند به سرما

سطح خاک در بین دو آبیاری خشک گردد، روزی یک الی دوبار اسپری آب نیاز دارد.

 خرید کاج کونیکا و اطلاعات بیشتر 

کاج سدروس

این نوع کاج داراری تنوع زیادی است ولی فقط چند نوع از آن به ایران وارد شده است. این نوع کاج در اقلیم های مختلف رشد میکند و همیشه رنگ سبز و شکل خود را در طول سال نگه داشته و رشد آن بیشتر طول است. برگ ها سوزنس شکل و تیز هستند.

در میان انواع مختلف کاج سدروس میتوان گفت فقط سه نوع آن فعلا به ایران وارد شده و رایج است.  سدروس آتلانتیکا ،سدروس دئودورا و سدروس لیبانی از انواع آن است.

• سدروس آتلاتیکا با ریسک رشد ۵۲٪_• سدروس دئودورا با قابلیت رشد ۷۲٪_• سدروس لیبانی با قدرت رشد ۴۸٪

خرید کاج سدروس

انواع کاج نهالستان بهمن آبادی 

 

خرید و قیمت کاج نوئل آبی و نوئل سبز

خرید و قیمت کاج نوئل آبی و نوئل سبز:یکی از زیباترین کاج ها که در همه چهار فصل  میدرخشد و حس سر زندگی و زیبایی دارد،کاج نوئل است. کاج نوئل دارای دو رنگ آبی و سبز است.

و از لحاظ نگهدارای به تلاش خیلی زیادی نیاز ندارد. از این کاج میتوانید در ویلا و باغ و فضاسازی میتوان استفاده نمود.

دلیل خاص بودن درخت کاج نوئل

این درخت به دلیل استفاده زیاد در کریسمس به عنوان درختی تزئینی بسیار معروف است و به همین دلیل از لحاظ دین مسیحیت نیز از ارزش و نماد خاصی برخوردار است.

 

تاریخچه درخت کریسمس یا نوئل

قرار دادن درخت برای جشن کریسمس به  قرون وسطی و اروپای شرقی برمی‌گردد. طبق اسناد و مدارک، اولین بار در سال ۱۵۱۰ در لاتیوا و همینطور در سال ۱۵۲۱ در اسلواکی برای مراسم کریسمس از درخت استفاده شده است. با این حال، سنت قرار دادن درخت در خانه در طول زمستان (و نه فقط برای کریسمس) به قبل از ظهور مسیحیت بازمی‌گردد.

مدتها قبل از ظهور مسیحیت، درختان همیشه سبز که حتی در زمستان و هوای سرد نیز دچار خزان نمی‌شدند و سرسبزی خود را حفظ می‌کردند، مفهوم ویژه و ارزشمندی برای مردم داشته‌اند.

مردمان باستان معتقد بودند که قرار دادن برگ‌ها یا شاخه‌های سرسبز در منزل به آنها کمک می‌کند در زمستان‌های سرد و طولانی دوام آورده و از آنها محافظت می‌کند. همچنین برخی دیگر معتقد بودند که این شاخ و برگ‌ها می‌توانند در برابر ارواح شیطانی و بیماری‌ها نیز از آنها محافظت کنند.

خرید درخت کاج نوئل 

 

 

 

کاج مشهد (کاج موگو)

کاج مشهد یا کاج موگو ، درختی است چندساله و همیشه سبز از خانواده کاج ها ، خاستگاه آن جنوب شرق تا مرکز اروپا می باشد. از لحاظ نیاز نوری به آفتاب کامل نیاز دارد و حداقل دمای قابل تحمل برای آن منفی 15 درجه سانتی گراد است.

در انواع خاک ها می تواند رشد کند اما خاک با زهکش مناسب و مرطوب را ترجیح می دهد.برای ایجاد فرم فشرده نیاز به هرس دارد و تکثیر آن از طریق بذر و قلمه انجام می شود.تا ارتفاع 4/5 الی 6 متر رشد کرده و عرض درخت نیز تا 9 متر هم میرسد. به علت تراکم بالای شاخه های کاج مشهد، می توان از آن به عنوان پرچین نیز استفاده کرد و برای تفکیک مسیرها نیز می توان از آن استفاده کرد.این درخت در شرایط آب و هوایی سرد و ارتفاعات بالا به خوبی دوام  می آورد.

کاج سیاه

درخت کاج سیاه از تیرهpinaceae با نام علمیpinus nigra است و بومی قاره اروپا می باشد.

از نظر نیاز های اکولوژیکی ،درخت کاج سیاه درختی است کم نیاز و به گرما،سرما، خشکی ، شدت باد ، شوری خاک و آلودگی هوا مقاوم است .این درخت به دلیل برخورداری از سیستم ریشه ای بسیار قوی در مقابل برف های سنگین نیز مقاومت خوبی دارد. این درخت به مراقبت ویژه ای نیاز نداشته و در مقابل آفات نیز مقاومت خوبی دارد. این کاج برای جنگل کاری و ایجاد فضای سبز بسیار مناسب بوده و در تزئینات پارک ها ، بیشتر از سایر کاج ها مورد توجه قرار می گیرد.

کاج ستاره ای

کاج ستاره ای ، کاجی پیوندی است که روی سرو زربین پیوند داده می شود که با این عمل حالتی پایه دار به خود میگیرد و در فضاهای سبز اصولا به عنوان تک درخت مورد استفاده قرار میگیرد.

جزو درختان همیشه سبز است و نیاز به آبیاری چندانی ندارد و بعد از اینکه سطح خاک خشک شد آن را آبیاری کنید. این درخت مناسب فضای باز بوده و از نگهداری آن در خانه خودداری کنید.مناسب ترین خاک برای پرورش آن ، خاک غنی از هوموس می باشد که برای تهیه  این خاک می توانید از کود دامی پوسیده به همراه خاک لومی شنی استفاده کنید و در کل خاک های خنثی تا کمی اسیدی را به خاک های قلیایی ترجیح می دهد.

کاج دم روباهی

کاج دم روباهی بومی کوه های کالیفرنیا در آمریکا می باشد.این درختچه اغلب نمی تواند شاخه های بلند تولید کند و دارای شاخه های کوچکی روی تنه اصلی می باشد که شبیه به دم روباه است و به این دلیل به آن کاج دم روباهی گفته می شود.

کاج تهران

کاج تهران ، زیرگونه ای از کاج ایتالیایی می باشد که به آن کاج الدار نیز گفته می شود به این دلیل که بومی دشت الدار در گرجستان می باشد. کاج تهران نسبت به نوسانات دما سازگاری دارد و به کم آبی نیز مقاوم است.

سن باردهی این درخت 6 الی 7 سالگی است و تقریبا همه ساله بذر می دهد. گونه ای کم نیاز است،

به خشکی، گرما، سرما مقاوم است در خاکهای آهگی و حتی خاک های کمی شور مقاوم است ولی خاکهای باتلاقی را نمی پسندد. کاج تهران گونه ای نور پسند است و باید کاشت آنرا در مناطق کوهستانی و بیش از 1500متر مهار کرد مخصوصا نقاطی که سرمای مطلق آنها بیش از 20- درجه سانتی گراد است،دچا سرما زدگی می شوند،ولی در مقابل گرما(حداکثر تا 42 درجه سانتی گراد)اثر منفی نداشته وبه آسانی تولید بذر می کند.

سرو نقره ای

سرو سیمين یا سرو نقره ای  گونه ای از جنس Cupressus در خانواده سرو ها (Cupressaceae) است.

درختی است همیشه سبز که شاخ و برگ آن به رنگ آبی-سبزآبی یا سفید می باشد.دوره گلدهی آن در فصل بهار می باشد و مناسب کاشت در فضای باز می باشد. خاک آن باید دارای زهکشی خوب گچ،خاک رس خاک گلدانی و شن باشد و نیاز به نورکامل خورشید دارد.

تا دمای منفی 15 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند و نیاز به هرس ندارد. سرعت رشدش کم است و در هرسال تنها 10 الی 25 سانتی متر رشد می کند.ارتفاع آن به 4 الی 10 متر می رسد و می تواند تا 25 متر نیز رشد کند.،سرو نقره ای مقاوم ترین گونه سوزنی برگان در جهان است که دامنه وسیعی از شرایط اکولوژیکی را تحمل می کند.

سرو خمره ای

سرو خمره ای بومی کشور چین می باشد و از سوزنی برگان  همیشه سبز است.

ارتفاع آن به 5 تا 7 متر می رسد.گونه های پاکوتاه آن رشد کندی داشته و پس از 10 سال به 1/5 متر می رسد.

این درخت مخصوص مناطق معتدله تا نیمه سرد است اما با شرایط مناطق گرمسیری هم سازگاری دارد.این درخت مقاوم به شرایط نامساعد و کم آبی و خشکی و سرما است.

حداقل دمایی که می تواند تحمل کند منفی 10 درجه سانتی گراد است. مکان های آفتابی را می پسندد و در سال اول رشد بسیار کمی دارد.سروها ،هر دو خاک اسیدی و قلیایی را تحمل میکنند ، اما اگر خاک کمی اسیدی باشد بهتر است .در انواع خاک ، از خاک رس به لومی شنی رشد خوبی دارند. .خاک مرطوب با زهکش مناسب را می پسندند ،غرقابی و باتلاقی شدن خاک را تحمل نمی کنند و خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند .

سرو شیراز

سرو شیراز درختی مخروطی شکل ،نوک تیز و بلند وباریک است.

در طراحی فضای سبز برای ایجاد مناظر منظم و تقویت خطوط عمودی استفاده می شود.برای مرزبندی نیز بکار می رود.سرو نقره ای نباید در معرض رطوبت زیاد و خاک خیلی غنی قرار بگیرد زیرا در این صورت شکل متراکم و افراشته درخت از بین می رود.

سرمای بسیار شدید را تحمل می کند و در نواحی خشک تر ساحلی بیشتر عمر می کند. گرما و یخبندان سبک را تحمل می کند.خاک عمیق و نه چندان غنی با زهکش خوب را ترجیح می دهد.به غیر از هرس خشکه برداری، نیازی به هرس ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *