خرید انگور ترکمن 4

انگور ترکمن چهار نوعی انگور ایرانی  با طعم شیرین و دانه های گرد سیاه رنگ است. این نوع انگور از انگور های زودرس است و باردهی بالایی دارد. از لحاظ مقاومت این نوع  انگور ،مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوا و سرما و گرما دارد.

زادگاه کاشت درخت ترکمن 4

درخت انگور نوع ترکمن 4 از ترکمنستان به ایران در اصل وارد شده است. و سپس بعد ها با انجام مقداری تغییرات  با اقلیم و آب و هوای ایران سازگاری پیدا کرده است.

این نوع انگور حتی در برابر سرما و گرما هم مقاوم است و از انواع انگور های بسیار خوب  و محبوب می باشد. با اینکه این درخت مقاومت خوبی در برابر سرما دارد اما تجربه کشاورزان حاکی از آن است که نباید این نوع انگور را در جای خیلی سرد کاشت.

به طور کلی، انگور در شرایط گرمایی بهتر رشد کرده و محصول بیشتری را تولید می کند. بنابراین، جغرافیایی با آب و هوای معتدل مناسب ترین شرایط برای پرورش نهال انگور ترکمن 4 است. در مناطقی مانند خراسان رضوی و کاشمر، استفاده از این نهال به طور گسترده دیده می شود.

خصوصیات نهال انگور ترکمن 4

خوشه های خیلی بزرگ و کشیده به شکلی که به صورت قابل توجهی از نواع انگور های دیگر یزرگتر هستند،دانه های این نوع انگور کروی و بدون هسته هستند،از این رو سانی که علاقه ای به گردو های هسته دار ندارند،میتوانند از این نوع گردو استفاده کنند. از این نوع انگور برای تهیه مویز و انواع شربت و نوشیدنی و.. استفاده میشود.

میزان باردهی این نهال های انگور ترکمن 4 بسیار زیاد است و با ایجاد شرایط مطلوب، در هر هکتار می توان تا 150 تن انگور در سال برداشت کرد. از طرف دیگر، عمر طولانی این درخت باعث می شود تا کشاورزان برای مدت طولانی از سودآوری این نهال بهره مندشوند.

زمان باردهی درخت انگور ترکمن 4

باردهی این درخت از سال اول بعد از کاشت شروع میشود و هر چه سن آن بالاتر میرود،باردهی نیز افزایش پیدا میکند. در صورتی که شرایط محیطی و تغذیه ای خوبی برای این درخت فراهم گردد میتواند تا 50 تا 150 تن انگور در هرسال از هر هکتار برداشت کرد.

آیا نهال انگور ترکمن 4 به گردافشانی نیاز دارد؟

 رقم گرد افشانی مناسب نهال انگور ترکمن 4 است؟

گرد افشانی برای تکثیر درخت انگور بسیار ضروری است از این رو بهتر است از یک گرد افشان انگور  استفاده کنید. یک گردافشان انگور برای 50 عدد   نهال انگور ترکمن 4  کافی است. این کار موجب افزایش باروری درخت انگورتان میشود.

۱۲ خاصیت باورنکردنی انگور که نمی‌دانستید

۱. مواد مغذی و ویتامین‌ها

در انگور مواد مغذی مختلفی همراه با ویتامین‌های مهم مثل ویتامین‌های C و K وجود دارد. اگر یک فنجان، یا حدود ۱۵۱ گرم، انگور قرمز یا سبز بخورید این مواد را به بدنتان رسانده‌اید.

۲. جلوگیری از بیماری‌های مزمن با منابع قوی آنتی‌اکسیدان

۴. تأمین سلامتی قلب

۵. کاهش کلسترول خون

۶. کاهش سطح قند خون

۷. تأمین سلامت چشم

۸. بهبود خلق‌وخو

۹. تأمین سلامت استخوان

۱۰. ضد ویروس، ضد باکتری و ضد عفونت‌های مخمری

۱۱. ضد پیری

۱۲. کاهش التهابات مزمن

رژیم غذایی با انگور

انگور یک میوه‌ی خوشمزه و مفید است که می‌تواند به‌راحتی در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. می‌توانید آن را به صبحانه، ناهار یا شام اضافه کرده و از خواص انگور بهره ببرید. اگر دوست دارید روزانه مقدار بیشتری انگور مصرف کنید می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید؛

  • انگور را به صورت میان‌وعده بخورید.
  • انگور را منجمد کنید و سپس آن را مصرف کنید.
  • انگور خرد شده را به سالاد سبزیجات و مرغ اضافه کنید.
  • از انگور برای تهیه‌ی سالاد میوه استفاده کنید.
  • انگور یا آب انگور را به اسموتی اضافه کنید.
  • آب انگور خالص بنوشید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *