خرید گردو تهران

تِهْران، پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. این شهر در برآورد سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹٬۰۳۹٬۰۰۰ نفر جمعیت داشته‌است و براساس برآورد سال ۲۰۱۸ سازمان ملل متحد، سی و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین شهر غرب آسیا می‌باشد. کلان‌شهر تهران نیز دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

عمدتا مناطق تهران اب و هوای گرمی دارد ولی باید به خاطر سپرد که هر مکان حداقل یه نوع اب و هوا دارد.

گردو  از جالب ترین میوه هایی است که تنوع  زیادی دارد و هر مکان گردوی مخصص به خود را دارد.

گردوی پکان مناسب مناطق گرمسیر تا معتدل

گردوی چندلر و فرنور مناسب مناطق سرد و کوهستانی و گردوی کانادایی نیز مناسب مناطق سرد است. اما سردی بیش از و همیشه برفی نمیتواند نهالی را در خود نگه دارد.

این گردو ها نه تنها از لحاظ ظاهری که بلکه از لحاظ  کیفیت نیز با هم متفاوت هستند.

موردی که باید به آن بسیار توجه داشت کاشت نهال  با توجه به آب و هوای منطقه خود شماست. اگر در مکان سرد زندگی میکنید کاشت گردوی مناسب مناطق گرم مانند پکان و اسرائیلی  برای کاشت در مناطق کوهستانی به هیچ وجه ایده خوبی نیست.  توجه به اقلیم و آب و هوا  ،شوری خاک، مقدار آبی که میتوانید  به گیاه بدهید،هدف از کاشت نهال مورد نظر .. این ها همه مواردی هستند که باید بسیار به آنها توجه نمائید. ار این رو همیشه سعی کنید قبل از تصمیم گیری به کاشت گردو و  یا هر نهالی  دیگر،اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به همه چیز تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید گردو

گردو انواع مختلفی دارد و برای مناطق گوناگون گردو های متوعی وجود دارد. مثلا گردو منطقه گرم گردوی پکان

گردوی منطقه سرد گردوی چندلر و فرنور

و گردوی مناطق معتدل تویسرکان ،اسرائیلی و  انوواع گردو های بومی ایران است. از این رو دقت در انتخاب گردوی مناسب جهت کاشت مستلزم دقت زیادی می باشد .

مورد بعدی که باید بدان توجه کنید میزان شوری خاک شماست ، همچنین ‌PH آب و خاک نیز تاثیر زیادی در رشد گیاه شما خواهد گذاشت. اقلیم و آب و هواشناسی نیز موضوع اولی بود که بدان پرداختیم .

گردو  نه تنها از لحاظ نلام که بلکه از لحاظ طعم نیز متفاوت است . از گردو های خوش طعم چرب کوی ایرانی گرفته تا گردو های بیضی  کم چرب..

 

 زمان برداشت گردو

به عوامل مختلفی بستگی دارد.  واریته گردو و شریط آب و هوایی  مکانی که گردو در آن کاشته شذده است بسیار تایین کنندخه در این امر می باشد.   از عواملی که میتوانید تشخیص دهید گردو رسیده است ، به راحتی جدا شدن پوست سبز گردو، سیاه شدن پوسته ی چوبی و  قهوه ای شدن پوسته نهایی است. برداشت گردو زمانی شروع می شود که جدا کردن بیش از ۸۵ درصد گردوها از درخت امکان پذیر باشد و پوسته بیش از ۹۵ درصد گردوهای برداشت شده به آسانی جدا شود.

انواع گردو

گردوی آمریکایی پکان

مناطق خنک برای رشد درخت گردوی آمریکایی پکان بهتر است. اما این نوع گردو در مناطق نیمه گرمسیر رشد می‌کند. درست است که این نوع گردو در مناطق نیمه گرمسیری رشد می کند اما کیفیت بالایی دارد. همچنین یکی از مرغوب‌ترین گردوهای دنیا به شمار می رود. مغز آن کاملا کشیده و بیضی شکل است و در مقایسه با سایر انواع گردو چین و چروک خیلی کم‌تری دارد. همچنین به علت وجود مقادیر زیاد اسید اولئیک بسیار مغذی و البته لذیذ می باشد.

گردوی اسرائیلی پاکوتاه

از جمله دیگر انواع گردو می توان به گردوی اسرائیلی پاکوتاه اشاره کرد. به علت خوشه ای بودن میوه های آن به گردوی خوشه‌ای اسرائیلی نیز معروف است. این نوع درخت گردو جزو درخت های پربار محسوب می شود. این مدل گردو دارای مغزی متفاوت می باشد که رنگی متمایل به قرمز دارد. البته مغز گردوی اسرائیلی نیز مانند دیگر انواع گردو سرشار از چربی سالم، پروتئین و امگا ۳ می باشد و مصرف آن برای بدن بسیار مفید است.

درخت گردو فرنور

 (Juglans regia “Franquette”) یکی از انواع درختان گردو میباشد که در مناطق مختلف جهان برای میوه‌دهی و همچنین به دلیل چوب با کیفیت بالا و مقاومت در برابر سرما استفاده می‌شود. ارتفاع درخت گردو فرنور به طور متوسط بین 12 تا 20 متر است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *