تصویر قم

تصویر قم


خرید نهال قم

خرید نهال قم، شهر قم از پرجمعیت ترین شهر ها به دلیل قرار گرفتن  در مرکزی دینی  می باشد.

این استان ،کلانشهری در ایران  با مرکزیت قم و استان  قم است، جمعیت این شهر چیزی حدود ۱٬۲۰۱٬۱۵۸  در سال 1395 بوده است.  طول این شهر حدود 26 کیلومتر است.

 

عکس شهر قم

عکس شهر قم

 

جغرافیا

شهر قم در مرکز ایران  ودر مجاورت دریاچه نمک قم قرار گرفته و مرکز استان قم  است.

آب و هوای استان قم

به طورکلی هر منطقه جغرافیایی سه نوع آب و هوا دارد و ارتفاع قسمت های مختلف یک مکان ممکن است متفاوت باشد و همین امر موجب تفاوت این موضوعات در مکان های مختلف میشود.

وقتی نام قم را میشنوید ممکن است به یاد مکانی بسیار داغ و خشک بیفتید در صورتی که حتی در این استان مکان هایی وجود دارد با ارتفاعات بالا و بسیار سرد.

اقلیم آب و هوایی قم به‌طور کلی از نوع معتدل و خشک است، هر چند که به‌علت نوسانات دمایی بسیار زیاد و شدید فصلی، تابستان‌هایش بسیار گرم و زمستان‌هایش بسیار سرد است؛ اما در مجموع و با لحاظ کردن میانگین دمای سالانه که ۱۸٫۲ درجه سلسیوس است کاملاً معتدل محسوب می‌شود. (از نظر اکثر اقلیم شناسان برجسته و همچنین بر طبق نظرسنجی از عموم مردم در اقصی نقاط جهان، کلیهٔ شهرها و نقاطی که میانگین دمای سالانهٔ آنها در حدود ۱۸ درجهٔ سلسیوس باشد، به عنوان متعادل‌ترین مناطق کرهٔ زمین شناخته می‌شوند)

ارتفاع از سطح دریا

قم به‌طور میانگین ۹۳۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، با شیب ملایمی از طرف جنوب به طرف شمال شهر؛ به همین علت میانگین دمای جنوب شهر قم ۱ درجهٔ سلسیوس از مناطق شمالی شهر خنک‌تر است. از نظر دمایی بهترین زمان برای سفر به این شهر در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان است.

میانگین سالیانه بارش در قم

میانگین بارش سالیانهٔ شهر قم در حدود ۱۵۰ میلی‌متر است.

که مهم‌ترین علل این کمبود بارش در موارد زیر خلاصه شده:

۱. حاکمیت توده هوای پرفشار جنب حاره‌ای در قم و دیگر استان‌های کشور و جلوگیری از وزش بادهای مرطوب غربی.
۲. دوری از دریاها و منابع رطوبت.
۳. وجود رشته کوه‌های زاگرس به عنوان مانعی برای رسیدن بادهای مرطوب غربی به قم.
۴. پایین بودن میانگین ارتفاع شهر قم.

خشکسالی‌های پیاپی، عمده ویژگی آب و هوای شهر قم و استان قم در سال‌های گذشته بوده‌است.

چه نهال هایی میتوانیم در قم بکاریم ؟

با توجه به نکاتی که بیان شد برای مناطقی که آب و هوای غالب گفته شده را داشت میتوانیم نهال هایی بککاریم که با آب و هوای گرم سازگاری داشته باشند.

در صورتی که آب کافی ندارید و خاکتان شور است میتوانید از پسته و بادام و زیتون خوراکی و سنجد و عناب و انواع انگور و انار استفاده کنید .

در صورتی که آب و هوایتان گرم بوده ولی آبیاری کافی دارید میتوانید از انواع میوه های هلو و زردآلو و گوجه سبز و .. استفاده کنید.

دقت کنید میوه هایی مانند سیب و گلابی و گیلاس  و آلبالو و زغال اخته ،بلوبری و.. برای مناطق سردسیری مناسب تر هستند و بهتر است در جاهایی کاشته شوند که سرد تر و ارتفاع از سطح دریا بیشتری دارد.

 خرید نهال زیتون خوراکی 

خرید نهال زغال اخته 

سوالات متداول 

خرید سنجد 

قم 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *