خرید نهال پسته آمریکایی

خرید نهال پسته آمریکایی:نهال پسته آمریکایی که در بازار با نام “UCB-1″،شناخته میشود. این نوع نهال که در اصل نوعی نهال پسته پایه رویشی است،در بازار با نام های مختلفی به فروش میرسد.این نوع پسته به گفته تولید کنندگان،در سال اول کشت قابل پیوند می باشد.

ویژگی های نهال پسته آمریکایی

خرید نهال پسته آمریکایی

خرید نهال پسته آمریکایی

این نوع پسته همانطورکه انتظار میرود،ژنوتیپ یا اصلاح شده است. از ویژگی ها و برتری های این محصول نسبت به محصولات بومی رشد بالاترنسبت به ارقام دیگر وعملکرد بهتر در شرایط مختلف آب و هوایی است.این نهال در منطقه کالیفرنیا آمریکا بسیار کشت شده و از عملکرد خوبی برخوردار است.

ویژگی بعدی و مهم این نهال،مقاومت آن در برابر برخی بیماری های شایع می باشد.از طرفی مقاومت بیشتر در برابر شوری خاک و سرما نیز از  مزایا و برتری دیگر این نهال به شمار میرود.

اغلب درختان پسته دارای بیماری ها و گموز هستند ، اما نهال پسته آمریکایی از مقاومت چشمگیری نسبت به بیماری ها و گموز برخوردار میباشد.

  • از ویژگی های دیگر این نهال باردهی خوب در کنار مقاومت  به عوامل مختلف مانند بیماری و .. است.
  • باردهی این محصول بخطر ژنوتیپ و اصلاح شدن بودن آن بالا و مورد توجه باغداران قرار گرفته است.خرید نهال پسته

شرایط نگهداری از درخت پسته آمریکایی 

نهال پسته آمریکایی یکسال بعد از کاشت پیوند میخورد و همچنین برای رشد بیشتر و بهتر میتوانید آن را هرس کنید.این درخت از سال هفتم به بعد به باردهی مطلوب اقتصادی میرسد. عمر مفیدد این درخت میتواند تا 50 سال برسد.

عمر مفید این نوع از درختان بر طبق پژوهش های به دست آمده ، از سن ۸ الی ۱۵ سالگی آغاز شده و تا سن ۵۰ سالگی می توانند بهترین میزان باردهی درخت پسته را در بر داشته باشند . این نوع از درختان پسته از سن ۵۰ تا ۸۰ سالگی روند معکوسی را در پیش می گیرند و میزان باردهی در آنها به شدت کاهش می یابد.

  • تمامی درختان برای رشد مناسب و ایده آل نیاز به استفاده از کود و نیز سم پاشی در زمان مناسبی خواهند داشت. نیاز به سم پاشی در نهال پسته آمریکایی در فصل بهار به اوج خود خواهد رسید.
  • در برخی از مواقع برای برخورداری محصولات پسته از کیفیت و مرغوبیت بالا ، از گرده افشانی استفاده می نمایند. این نوع از گرده افشانی ها به گرده افشان مصنوعی معروفیت دارند.چه درختانی را میتوانیم در خاک شور بکاریم؟
  • برخورداری از فواصل کاشت مناسب می تواند تاثیرات چشمگیری بر روی داشت و برداشت در نهال پسته آمریکایی داشته باشد. برخی از باغداران با عدم توجه به موضوع فواصل کاشت در نهال های پسته، با باغ هایی متراکم و نامنظم مواجه می شوند که سبب بروز بسیاری از مشکلات در برداشت محصولات می شود.بهترین زمان کاشت پسته
  • نهال پسته آمریکایی از جمله نهال هایی می باشد که نیاز به آبیاری در آنها اغلب در حدود چهار هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال می باشد. نهال پسته آمریکایی در مقابل کم آبی از مقاومت مناسبی برخوردار است. اما این موضوع دلیل بر بی آب ماندن این نهالها نخواهد بود.
  • تاریخ رسیدن میوه در درختان پسته فصل شهریور می باشد. اغلب باغداران با توجه به تغییر رنگ میوه و توجه به پر شدن مغز پسته در اواسط و اواخر شهریور ماه اقدام به برداشت محصولات پسته با کبفبت خود می نمایند.سوالات متداول 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *