خرید و قیمت انواع نهال انگور

خرید و قیمت انواع نهال انگور


خرید و قیمت نهال انگور لعل

خرید و قیمت نهال انگور لعل:نهال انگور لعل یکی از خوشمزه ترین انواع نهال های انگور با قیمت مناسب و تجاری و اقتصادی است.

این نوع انگور از ارقام انگور های ایرانی است و از دیرباز توسط باغداران کاشت می شده است. انگور 

نهال انگور لعل در سه رنگ،سفید و قرمز و سیاه وجود دارد. که هر کدام از آنها اندکی ویژگی های متفات نسبت به هم دارند. این نوع نهال انگور با توجه به رقم آن میتواند دانه دار یا بیدانه باشد،و از ارقام معروف و مقاوم است. برای اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

خرید انگور شاهرودی 

دلیل نام گذاری انگور لعل 

همانطور که از نام نهال انگور لعل مشخص است،دلیل نام گذاری آن به دلیل شکل ظاهری نوع قرمز این انگور می باشد که بسیار درخشان به نظر میرسد.و از این رو آن را به کانی لعل تشبیه کرده اند. و دلیل دیگر آن میتواند به گرانبهایی این انگور همچون لعل  در گذشته اشاره داشته باشد.

خرید انواع نهال انگور 

ویژگی های ظاهری نهال انگور لعل

خرید و قیمت نهال انگور لعل

خرید و قیمت نهال انگور لعل

خرید نهال انگور لعل سفید

خرید نهال انگور لعل سفید

خرید نهال انگور لعل سیاه

خرید نهال انگور لعل سیاه

همانطور که در تصاویر میبیند ،سه نوع نهال انگور لعل با رنگ های مختلف و ویگز های گوناگون دارند،رقم نهال انگور لعل سفید و قرمز از نوع میان رس و رنگ سیاه آن که با نام حسینی نیز شناخته میشود،دیررس می باشد.خرید نهال انگور کندی 

دیر رس و زود رس بودن میوه ها یعنی چه ؟

همانطور که از مفهوم این عبارت میتوان دریافت کرد،زودرس بودن یا دیر رس و میان رسی نوعی میوه یعنی زودهنگام،دیر هنگام یا معمول بودن زمان باردهی یک محصول

نهال انگور لعل قرمز 

این نوع نهال انگور،بسیار زود بازده است. که این موضوع نیز به مقدار زیاد به رسیدگی ها و اقلیم و آب و هوای شما اشاره دارد.

خوشه های بزرگ ،حبه های درشت گرد

و متراکم در خوشه وزن تقریبی هر حوشه میتواند تا 700 گرم و طول 20*5 سانتی متر باشد.

طعم و مزه 

این نوع انگور بسیار شیرین و آبدار می باشد.و در دو نوع بیدانه و دانه دار در بازار یافت میشود.

از موارد استفاده این نوع نهال میتوان به تولید انواع نوشیدنی ها،درست کردن کیک و دسر و همچنین کشمش و تازه خوری استفاده کرد.

برداشت 

برداشت این نوع انگور در شهریور انجام شده و از ارقام میان رس است.

درخت انگور نوع قرمز لعل از ارقامی است که بازدهی بالایی دارد،از این رو میتوان گفت شما با کاشت این نهال در یک هکتار زمین ،حدود 40تن انگور تولید کنید.عمر این درخت بالا بوده و حتی به 80 سال میرسد،از این رو بسیار مقرون به صرفه و پرسود است.

نهال انگور لعل سفید 

نهال انگور لعل نوع سفید،از ارقام مجلسی بوده و کشت آن در شهر شاهرود بسیار رایج و پر طرفدار می باشد.

این نهال در ایران و در کشور های همسایه رواج کاشت بالایی دارد. این نوع انگور نیز مانند انگور لعل قرمز از انواعی است که خرید  آن بسیار سود آور  و با صرفه و اقتصادی است. روش تکثیر این نوع نهال از طریق بذر است. و روش تکثیر نوع سیاه آن از طریق  قلمه زنی است.

مشخصات ظاهری انگور

انگور لعل سفید دارای حبه های گرد و اندازه متوسط است و خیلی درشت نیست.

این مدل از نوع لعل از انواع حاوی دانه می باشد و به رنگ ترکیبی سبز_زرد است..

پوست نازک و وزن چیزی حدود 3 گرم دارد . خوشه ها نیز مانند نوع قرمز آن متراکم و حالت مخروطی دارند.

وزن هر حبه دوحد ۳ گرم است. خوشه های نهال انگور لعل سفید مخروطی شکل و به صورت متراکم است. خوشه‌های این نهال دارای طول ۱۲ سانتیمتر، عرض ۹ سانتیمتر و وزن ۵۲۶ گرم است.وزن خوشه های نهال انگور لعل سفید گاهی به ۳.۵ کیلوگرم می رسد.

موارد مصرف انگور لعل سفید 

این انگور بیشتر برای مصرف تازه خوری مورد استفاده قرار میگیرد.

زمان برداشت 

از سال دوم یا سوم باردهی خود را آغاز میکند. از سال پنجم به بعد باردهی آن اقتصادی و به مقدار بالا خواهد بود.طوریکه در ممکن است هر نهال انگور میتواند تا 30 کیلوگرم انگور تولید کند.

نهال انگور لعل سفید از ارقام بسیار پربازده می‌باشد. با کاشت این نهاد می توان از هر هکتار از زمین حدود ۴۰ الی ۶۵ تن انگور مرغوب برداشت کرد. این نهال انگور دارای عمرمفید بسیار طولانی و حدود ۱۰۰ سال می باشد. زمان برداشت محصولات این نهال اواسط شهریور است.

نکات کاشت نهال انگور لعل سفید

نهال انگور لعل سفید در برابر سرما مقاوم می باشد. بنابراین کاشت آن در مناطق سرد و گرم امکان پذیر است. البته باید توجه داشت که نهال های انگور برای باردهی و تولید محصول، نیاز به دریافت نور و گرما در فصل تابستان و بهار دارند. بنابراین کاشت این نهال در مناطق بسیار سردسیری مناسب نیست. به طور کلی بهترین مناطق برای کاشت نهال انگور لعل سفید مناطق معتدل است.

این نهال قادر است سرمای ۱۸ الی ۲۱ درجه زیر صفر را تحمل کند. این نهال در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد و تا گرمای ۴۵ درجه بالای صفر را می‌تواند به خوبی تحمل کند. ارتفاع مناسب برای کاشت نهال انگور لعل سفید ۱۱۰۰ الی ۲۳۵۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌باشد.

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال انگور لعل سفید خاک های شنی لومی می باشد که به خوبی زهکشی شده اند. این نهال در خاکهای سبک به خوبی رشد می کند. اما خاک های سنگین همچون خاک رس برای کاشت این نهال مناسب نیست. در صورت کاشت این نهال انگور در خاک هایی که خصیت اسیدی دارند و یا خاک هایی که شور می باشند، نمی توان انتظار رشد و محصول دهی مطلوب از نهال داشت.

نهال انگور لعل سفید مقاومت بسیار خوبی در برابر خاک های آهکی دارد. نهال های انگور دارای ریشه های عمیق می باشند، بنابراین هنگام کاشت باید توجه داشته باشیم که خاک عمیق باشد. در صورتی که خاک منطقه عمق مورد نظر را نداشته باشد، باید قبل از احداث باغ زمین را به عمق ۳ الی ۵ متر شخم زد و با کودهای مناسب خاک را تقویت کرد.

نهال انگور لعل سفید به بیماری سفیدک حساس می باشد. بنابراین باید با استفاده از سمپاشی های مناسب از نهال در برابر این بیماری محافظت کرد. نهال انگور لعل سفید در سیستم پاچراغی به صورت سه جوانه هوس می شود.

آبیاری

میزان نیاز آبی نهال انگور لعل سفید به سن نهال، فصل بارندگی، خاک منطقه کشت، شرایط آب و هوایی منطقه و غیره بستگی دارد. در صورت کاشت نهال در مناطق گرمسیر باید توجه داشته باشیم که نهال نیاز به آبیاری بیشتری دارد. همچنین در سال های ابتدایی کاشت باید فواصل آبیاری کوتاه تر باشد. در ماه های از سال که بارندگی بیشتر می باشد، بخشی از نیاز آبی نهال توسط باران تامین می شود. اما در ماه های گرم سال باید نهال ها در فواصل کمتر آبیاری شوند.

همچنین در صورتی که خاک منطقه کاشت سبک باشد، آب به سرعت در عمق خاک نفوذ می کند پس در میزان مصرف آب صرفه جویی می شود. اما در صورتی که خاک سفت و غیرقابل نفوذ باشد، آب به سختی درخاک نفوذ می کند و بخش اعظمی از آن تبخیر می شود، پس به آبیاری بیشتری نیاز است. برای آبیاری نهال انگور لعل سفید می‌توان از روش زیر سطحی و یا قطره ای استفاده کرد.

نهال انگور لعل سیاه 

نهال انگور لعل سیاه از انواع انگور هایی است که در کنار طعم خوب کیفیت بسیار بالایی دارد و مانند دو رقم قبلی که توضیح داده شد بسیار خوش بازار و اقتصادی است.این انگور با نام دیگر انگور لعل حسنی نیز شناخته میشود.شرایط آب و هوایی مناسب موجب رشد هر چه بیشتر و بهتر این محصول میگردد.

نیاز نوری درختان انگور درختان انگور به طور کلی از نیاز انگوری بالایی برخوردار هستند از این رو قطعا نمیتوانید آن را در سایه و فضای بسته بکارید. همچنین در نظر گرفتن فضای کافی به رشد هر چه بهتر و بیشتر این محصول کمک میکند.

خاک مناسب رشد نهال انگور لعل

زهکشی خوب،خاک حاصلخیز و ترجیحا شیرین و آبدهی به موقع همگی مواردی هستند که باعث تولید محصولاتی با کیفیت میگردند.

آبیاری نهال انگور لعل 

به طور کلی درختان انگور از انواع درختانی هستند که نیاز به آبیاری زیادی ندارند و میتوانید آن ها را حتی در مناطق گرمسیر و نیز در مناطقی که خاکک شور دارند نیز بکارید. چه درختانی در خاک شور بکاریم ؟

آبیاری به موقع و به میزان لازم و کافی موجب میشود همیشه نهال هایی درشت و شاداب داشته باشید از این رو سعی کنید در صورت امکان شرایط مناسب را فراهم کنید،ولی اگر توانایی آن را ندارید در هر صورت نهال انگور از دسته نهال هایی است که در خاک شور نیز رشد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *