خرید گردو  کرج

گردو (به انگلیسی: wallnut)یک میوه خشک با پوست سخت و هسته‌ای است که در داخل آن مغز خوراکی قرار دارد. این میوه از درخت گردو با نام علمی Juglans regia به دست می‌آید و در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. مغز گردو با طعم و مزه خوشایند، بافت چرمی و رنگ آمبر به بنفش است. گردو به عنوان یکی از محبوب‌ترین میوه‌های چربی‌دار در تغذیه انسان‌ها شناخته می‌شود.

گردو یک ماده غذایی است که به طور گسترده در دسترس است و به راحتی می توانید در رژیم غذایی خودتان از آن استفاده کنید. شما می‌توانید گردو را به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید آن را به صورت تازه یا خشک شده خریداری و به طور مستقیم مصرف کنید، یا آن را به تنهایی یا همراه با سایر مواد غذایی مانند صبحانه، سالاد، طبقه غذایی یا تنقلات مصرف کنید.

کرج یکی از شهر های  استان البرز با مساحت 160 کیلومتر مربع می باشد. کرج تا قبل از سال 1389  یکی از شهر های استان تهران محسوب میشده ولی بعد از آن به عوان شهری مستقل محسوب گردید.  این شهر به دلیل مجاورت با استان تهران و داشتن آب و هوای ذدلپذیر  بسیار مهاجر پذیر است .

 

استان البرز به طور کلی یکی از بهترین استان های ایران بوده و  به دلیل آب و هوای معتدل و همیشگی میتوان گستره وسیعی از میوه ها را در آن کاشت.

گردوی مناسب کرج عموما گردو های پکان،اسرائیلی و انواع گردو های بومی ایران می باشد.

گردو انواع مختلفی دارد و طیف وسیعی را در بر میگیرد، از گردو های روغنی لوزی شکل کشیده گرفته تا گردو های  بدون روغن  و گرد.

این گردو ها نه تنها از لحاظ ظاهری که بلکه از لحاظ  کیفیت نیز با هم متفاوت هستند.

موردی که باید به آن بسیار توجه داشت کاشت نهال  با توجه به آب و هوای منطقه خود شماست. اگر در مکان سرد زندگی میکنید کاشت گردوی مناسب مناطق گرم مانند پکان و اسرائیلی  برای کاشت در مناطق کوهستانی به هیچ وجه ایده خوبی نیست.  توجه به اقلیم و آب و هوا  ،شوری خاک، مقدار آبی که میتوانید  به گیاه بدهید،هدف از کاشت نهال مورد نظر .. این ها همه مواردی هستند که باید بسیار به آنها توجه نمائید. ار این رو همیشه سعی کنید قبل از تصمیم گیری به کاشت گردو و  یا هر نهالی  دیگر،اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به همه چیز تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

گردو خواص گوناگونی دارد. در ادامه قصد دارم شمارا با تعدادی از آنها آشنا نمایم.

خواص گردو در کاهش خطر ابتلا به دیابت

خواص گردو در کنترل وزن و لاغری

گردو و حفظ سلامت روده و جلوگیری از یبوست

خواص گردو در کاهش و رفع التهابات

خواص گردو در پیشگیری از سرطان

 

گردو از جمله میوه هایی است که کمک بسیار زیادی به مغز انسان میکند.  خوردن آن در دوران بارداری موجب می شود مغز جنین بهتر تشکیل شود. روغن طبیعی حاصل از آن بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی می باشد.

گردو حتی بر روی فشار خون نیز تاثیر میگذارد! به اتین شکل که

روغن گردو خاصیت آسترینجنت چشمگیری دارد. به‌واسطه‌ی همین ویژگی روغن گردو به درمان‌ حساسیت های پوستی و انقباض بافت‌ها کمک  بسیار زیادی میکند.

روغن گردوی برشته‌شده می‌تواند به غذا طعم و مزه و بوی خوبی دهد. این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به محافظت از یاخته های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند. البته باید این روغن را در حد اعتدال مصرف کرد.

روغن گردو می‌تواند سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش داده و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد، که برای حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مهم است. علاوه بر این، مصرف روغن گردو می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک کند و بهبود حافظه، تمرکز و توجه را ارتقا دهد.

برای بهره‌برداری از خواص روغن گردو، می‌توانید از آن در تهیه غذاهای خانگی، سالادها و دسرها استفاده کنید. همچنین از روغن گردو به‌عنوان روغن حامل یا پایه در آروماتراپی و ماساژ درمانی استفاده می‌شود! چون روغن گردو می‌تواند به کاهش التهابات مزمن در بدن کمک کند و عوارضی مانند درد مفاصل و التهابات پوستی را کاهش دهد. روغن گردو در صنعت داروسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

گردو  

انواع نهال گردو  و معرفی آنها 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *