امروزه به دلیل صنعتی و آپارتمانی شدن فضا کمتر کسی به فکر ساختن باغ و ویلا است .و همین امر باعث شده درصورت ساختن باغ ، ویلا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی هزینه های زیادی را در بر داشته باشد. به همین دلیل نهالستان بهمن ابادی در این پست شمارا با اطلاعاتی در رابطه با جانمایی آشنا میکند. تا بتوانید کمترین هزینه و بیشترین بهره برداری را از زمین خود داشته باشید.


مطالبی که در این پست مطالع میکنید :

طراحی باغ شامل چه قسمت هایی میشود ؟

در طراحی باغ باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در طراحی باغ از چه درختانی و در کجا میتوانیم استفاده کنیم ؟


جانمایی

در طراحی به یکی از قسمت هایی که باید به آن توجه کرد این است که چه چیز هایی را میخواهیم بسازیم ؟ در کجا بسازیم بهتر است ؟دید فروشی داریم یا استفاده خانوار؟ به اینگونه سئوالاتی که شخص از خود میپرسد و برای آن نیرو استخدام میکند و برنامه ریزی میکند ، جانمایی میگویند.

جانمایی مبحثی است که در خود مواردی را جا میدهد از جمله :

  • طراحی آلاچیق در باغ ، ویلا
  • طراحی استخر در باغ ،ویلا
  • طراحی آبنما در باغ، ویلا
  • طراحی آتشکده در باغ ، ویلا
  • طراحی باربیکیو در باغ، ویلا
  • طراحی گیاهان زینتی در باغ، ویلا

طراحی آلاچیق در باغ

یکی از مواردی که هر باغی به آن نیاز دارد و باعث زیبایی آن میشود، آلاچیق میباشد که امروزه بعد از ساختن آن از انواع رونده های گل ماننده : گلیسین ، یاس امین الدوله ، رز رونده معطر، ساناز رونده و … استفاده میکنند که هر کدام از آنها در ماه های مختلفی گل میدهند به این صورت آلاچیقشان در هر فصل یک نوع گل دارد که میتوانید از آن لذت ببرید. علاوه براینکه از رونده های گلدار استفاده میکنید میتوانید از گیاهان رونده همیشه سبز همچون : پاپیتال ، ابشار طلایی و… استفاده کنید.


طراحی استخر در باغ

بعد از طراحی الاچیق در باغ نوبت میرسد به استخر که ساختن آن اجباری نیست ولی به زیبایی باغتان اضافه میکند . که برای زیبایی آن میتوانید از انواع درختان همیشه سبز همچون : یاس هلندی ، برگ بو ، رونده ها ، یو کا و .. بکارید. ولی در ساخت استخر باید به این نکته دقت کرد که نباید در کنار آن درختانی که ریشه های ان رشد زیادی دارند بکارید مانند : انواع بید ، چنار چون ممکن است به کاشی های استخرتان اسیب بزند. همچنین در کنار استخر نباید از درختان برگ ریز همچون میوه ها ، بید مجنون ، تبریزی و …بکارین چون تمیز کردن استخر عذابی بسیار است .


طراحی آبنما در باغ

آبنما یکی دیگر از مواردی است که کم پیش می آید در باغ های مدرن امروزی بکار گرفته نشود ، که برای تزئین و زیبایی آن میتوانید دو طرف آن را فلاور باکس زده و از انواعدرختان همچون : کامیس ، یوکا ، مورد ، برگ انجیری و … بکارید .

 


طراحی آتـشکده در باغ

آتشدان ها در محوطه سازی باغ معمولا با یک لمکده زیبا و کاربردی طراحی می شوند تا کاربری باغ را در فصول سرد سال بالا برند. آتشدان یک المان زیبا و یک وسیله است که برای ایجاد آتش در فضای باز و در محیط‌ های باغی استفاده می‌ شود. این ساختار معمولاً از موادی مانند فلز، سنگ، بتن یا آجر ساخته می ‌شود و قدرت مقاومت در برابر حرارت را دارد. آتش‌دان‌ ها می‌ توانند به صورت مستقل یا به صورت جزئی از یک محوطه باغی طراحی شوند و در انواع و اشکال مختلف موجود هستند و می توانند فضایی گرم و زیبا را ایجاد کنند. کمتر کسی است که با دیدن آتشدان شیفته این المان زیبا نشود.

 

 


 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *