خرید نهال سیب جونا گلد

خرید نهال سیب جونا گلد


خرید نهال سیب جونا گلد

پیداش نهال سیب جونا گلد

خرید نهال سیب جونا گلد،گونه ای دیگر از نهال های سیب خارجی است.نام انگلیسی و علمی این گونه “domestica”است.ولی بیشتر با نام تجاری جوناگلد جهش یافته ی ژنوتیپ شناخته میشود.(پرنسس سرخ) نام دیگر این نوع سیب است که به دلیل گستره رنگ سرخ در آن است.

جوناگلد از گلدن دلیشز و جاناتان در ایستگاه آزمایشی دانشگاه کورنل در جنوا، نیویورک، ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۴۳ پرورش یافت و در سال ۱۹۶۸ به فروش رفت.

سیب جوناگلد،از شش گونه رایج سیب در جهان است.این گیاه عمدتا در شمال اروپا و شررق آن کاشته می شود.

شکل ظاهری سیب جونا گلد

خرید نهال سیب جونا گلد

خرید نهال سیب جونا گلد

میوه های این نوع نهال سیب،درشت و کروی هستند.رنگ آنها میتواند طیف های زرد،نارنجی_قرمز،تا قرمز متغیر باشد.

گوشت این نوع سیب، مایل به زرد رنگ، شل، کوتاه و آبدار است که بعداً نرم می‌شود. آنها را می‌توان از اکتبر خورد. طعم این نوع سیب آن شیرین مایل به میوه ای و کمی ترش است.

لکه های تیره سطح سیب جونا گلد چیست ؟

دربرخی مواقع  سال‌های مخصوصاً مرطوب و پر محصول، سطح این رقم سیب می‌تواند لکه‌های تیره را نشان دهد. اینها به اصطلاح لکه‌های جاناتان هستند که از گونه مادری جاناتان به ارث رسیده‌اند. اما هیچ اختلالی در طعم بوجود نمی‌آورند.

محتوای قند و اسید متوسط تا زیاد است.

آیا خوردن سیب جونا گلد برای افراد دارای آلرژی به سیب قابل استفاده است؟

جوناگلد، همراه با گونه‌های سیب بربرن، گالا، زرد و اسمیت، به‌طور خاص در رابطه با گونه‌های دیگر به عنوان غیرقابل تحمل برای افراد مبتلا به آلرژی سیب ذکر شده‌است.

گیاهان این درخت دارای یک ساقه قوی و نسبتاً باریک هستند. شاخساره‌ها بیشتر به صورت مسطح وارد می‌شوند، شاخه‌های بلند زیادی تشکیل می‌شوند. برگ‌ها درشت و پوکه ای شکل هستند. واریته آن دیر و طولانی گل می‌دهد و پربار است.

کشت

تنوع مکان درکشت این نوع سیب وجود دارد ولی بیشتر مکان‌های گرم را ترجیح می‌دهد. خاک‌های حاصلخیز و عمیق را ترجیح می‌دهد. شکوفه‌ها و چوب‌ها نسبت به سرما حساس هستند. جوناگلد ماندگاری بسیار خوبی دارد. میوه‌ها به سختی توسط باد در معرض خطر هستند.

خرید سیب میچ گالا

آفات نهال سیب جونا گلد

جوناگلد نسبتاً به سفیدک پودری، دلمه و شانکر درختان میوه حساس است و می‌تواند آلوده شود. به عنوان یک واریته تریپلوئید، درخت جوناگلد به عنوان اهداکننده گرده مناسب نیست. آفات درخت سیب

انواع نهال های سیب خارجی دیگر را نبیز میتوانید از نهالستان بهمن آبادی تهیه کنید. به این منظور میتوانید با ما تماس بگیرید و همچنین از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

خرید نهال سیب میچ گالا

رقمی است که با  میوه های شیرین و آبدار خود بسیار مشهور است.  منشا آن نیوزیلندوزمان برداشت این نهال میان رس، اواخر مرداد تا اوایل شهریوراست… خرید نهال سیب میچ گالا

خرید نهال سیب الستار

 خرید سیب آلستار:سیب Elstar یک رقم سیب است که برای اولین بار در هلند در شهر Elst در دهه 1950 با تلاقی سیب های گلدن دلیشز و اینگرید ماری توسعه یافت . به سرعت در اروپا محبوب شد و اولین بار در سال 1972 به آمریکا معرفی شد…خرید سیب الستار

خرید و قیمت درخت سیب

درخت سیب از تیره گلسرخیان و تیره پوموایده است. سیب از جمله درختان میوه مناطق معتدل به شمار می رود. اکثر ارقام درخت سیب خود نابارور است و باید توسط ارقام گرده را یا کرده دهنده بارور شوند.

ارتفاع درخت های کاشته شده سیب به طور معمول بین ۱/۸ متر الی ۴/۶ متر است و در درخت های خودرو به ۱۲ متر می رسد. برای کشت درختان سیب در آغاز اندازه ، شکل و تراکم شاخه ها به وسیله انتخاب ساقه زیرزمینی و روش برش آن تأمین می شود. برگ ها ها به طور متناوب سبز تیره و تخم مرغی شکل با حاشیه های دندانه دار و از سطح زیرین کمی دندانه دار هستند… خرید و قیمت نهال سیب

هرس کردن درخت سیب

برای هرس کردن درختان سیب ، شاخه های جوان باردار شده را از درخت جدا کنید تا شاخه های دیگر جای آن ها را بگیرند

هرس کردن علاوه بر مرتب کردن درخت موجب ، پیشگیری از پیری زودرس درخت نیز می شود.

هرس کردن درخت را حتما با روشی درست انجام دهید چراکه در صورت صحیح نبودن روش هرستان درخت پیر می شود و درخت پیر میوه های نامرغوب و همچنین ریز به ثمر می دهد.

مناسب ترین زمان برای هرس درخت سیب ، فصل زمستان است چراکه در این زمان برگ ها ریخته و هرس راحت تر انجام می شود.

به این نکته توجه کنید که هنگام هرس شاخه ی مورد نظر، آن را از ته ببرید و چیزی باقی نگذارید.

هنگامیکه برای اولین بار می خواهید گیاه را هرس کنید ، دقت کنید که ارتفاع درخت ۸۰ سانتی متر رسیده باشد.

ساقه های اصلی درخت سیب پس از دوسال کاشت ایجاد می شوند.

هنگامی که درخت سیب ۵ ساله شد نیازی به هرس ندارد و فقط ترکه های شاخه ها را کاهش دهید.

هرس از نظر زمانی به هرس زمستانه و هرس تابستانه تقسیم می شود.

از نظر فرم و شکل دهی نیز به دو روش هری فرم و هرس باردهی تقسیم می شود… هرس و کاشت درخت سیب

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *