روش کاشت نهال گردو در گلدان

کاشت نهال گردو


روش کاشت نهال گردو در گلدان

برای اینکه کاشت نهال گردو را انجام دهید باید نکاتی که در کاشت گردو وجود دارد را بدانید. در روش کاشت نهال گردو در گلدان شرایط ویژه ای وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

کاشت و خرید نهال گردو این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. با رعایت نکات کاشت و نگهداری از نهال گردو می توان به بار خوبی هم رسید. برای کاشت نهال گردو در گلدان دو روش وجود دارد.

نهال گردو سردسیری

نهال گردو سردسیری

برای کاشت نهال گردو در گلدان ابتدا باید انواع آن را شناخت. دو گونه گردو وجود دارد. نهال گردو سردسیری و نهال گردو گرمسیری وجود دارد. کاشت نهال گردو مانند دیگر نهال ها نیاز به یک منطقه آب و هوای ثابت دارد. اگر در مناطق سردسیر هستید باید از گونه های نهال سردسیری برای کاشت استفاده کنید. زیرا در مناطق سردسیری با وجود بادهای پاییزی، بار درختان از بین می رود.

پس با توجه به مطالب ارائه شده برای اینکه نهال گردو شما در مناطق سردسیر به بار بنشیند باید گونه درست برای آن منطقه انتخاب شود. روش کاشت نهال گردو در گلدان در مناطق سردسیری اینگونه است که به دما و محیط حساس هستند. پس اگر اصولی و درست کاشت انجام گیرد، باعث یخ زدگی و از بین رفتن بار گردو نمی شود.

از نهال های گردو برای مناطق سردسیر می توان موارد زیر را نام برد.

  • نهال گردو کانادایی مناسب ارتفاع تا 2300 متر
  • نهال گردو فرنور مناسب ارتفاع تا 2300 متر
  • نهال گردو چندلر مناسب ارتفاع تا 1500 متر

نهال گردو گرمسیری

برای روش کاشت نهال گردو در گلدان در مناطق گرمسیری مانند سردسیری نیاز به آگاهی دارد. منطق گرمسیر کم آب هستند و باید نهال گردو مقاوم به کم آبی باشد. اگر نوعی از نهال گردو را خریداری و کاشت کنید که به سرما و آب دهی زیادی نیاز دارد، امکان این را دارد که نهال میوه شما بار کمتری و دیرتری را بدهد. سوددهی حاصل از باغ گردویتان هم به تعویق می افتد.

 نهال های گردو مناسب برای مناطق گرمسیر زیاد متنوع نیستند و انتخاب شما در این زمینه محدود است. از این موارد می توان گزینه های زیر را نام برد.

  • نهال گردو پکان مناسب تا ارتفاع 200 متر
  • نهال گردو لارا برای ارتفاع تا 200 متر

آبیاری نهال گردو در روش کاشت نهال گردو در گلدان

نهال گردو احتیاج به آبیاری کافی و منظم دارد. آبیاری در انواع نهال گردو در زمان بالغ شدن با هم فرق دارد و متفاوت است. اما آبیاری در سال اول درختان به یک اندازه است و تفاوت چندانی با هم ندارند. در روش کاشت نهال گردو در گلدان در سال اول بهتر است آبیاری هفته ای یکبار انجام شود. با همین مقدار آبیاری نهال گردو در سال اول می توانید رشد خوبی را شاهد باشید.

کوددهی حیوان برای نهال گردو

کوددهی حیوانی نهال گردو

نهال گردو برای رشد و پرورش به تقویت خاک و پرورش خوب با کود نیاز دارد. کود هایی که برای تقویت نهال گردو استفاده می شود، به 2 دسته کلی تقسیم می شوند. کودهای حیوانی و کودهای شیمیایی هستند.

کودهای حیوانی هم مثل کودهای شیمیایی انواع مختلف دارند. هم کود شیمیایی و هم کود حیوانی برای تقویت و رشد نهال گردو لازم است.

کود شیمیایی برای نهال گردو

باغداران بسیاری برای تقویت نهال ها از کودهای شیمیایی استفاده می کنند. از کودهای شیمیایی موثر در تقویت نهال گردو می توان موارد زیر را نام برد.

  • کودهایی که دارای نیتروژن هستند.
  • کودهایی که دارای فسفر هستند.
  • کودهای شیمیایی که دارای پتاسیم می باشند.

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال گردو

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال گردو

در روش کاشت نهال گردو درگلدان باید خاک مناسبی تهیه کرد. خاک سفت مناسب کاشت گردو نیست. ریشه های نهال گردو باید قوی باشند تا بتوانند رشد کنند و در خاک حرکت کنند. امکان رشد ریشه نهال گردو در خاک سفت وجود ندارد. بهترین خاک برای کاشت نهال گردو، خاک سبک است. حتما عناصر لازم برای رشد نهال گردو باید در خاک وجود داشته باشد که در این رابطه می توانید با متخصصان در ارتباط باشید.

فاصله کاشت نهال گردو

رعایت فاصله در کاشت نهال گردو بسیار مهم است. درختان گردو رشد زیادی دارند و باید با فاصله حدود 20 سانتی متر از هم کاشته شوند. دقت داشته باشید که خاک هم از زهکشی خوبی برخوردار باشد.

خرید نهال گردو اینترنتی

برای کاشت نهال گردو در گلدان باید ابتدا خرید نهال داشته باشیم. اگر نهال گردو باکیفیتی خریداری کنید و نگهداری اصولی از نهال گردو را هم داشته باشید، می توانید شاهد پرباری محصولات نهال خود باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *