عکس سیب

سیب


امروز اینجا هستیم با یک پست آموزشی جدید در خدمت شما دوستان گرامی .

چه میوه هایی یتوانیم در مناطق سردسیری بکاریم؟

شاید این سوالی است که ذهن خیلی از باغداران و مصرف کنندگانی که علاقه دارند در منطقه ای سردسیر میوه بکاررند را در گیر کرده است.

نهال شماره 1:

سیب

سیب از انواعی از میوه ها است که تنوع نژادی بسیار بالایی دارد، رنگ این میوه و حتی طعم آن با توجه به نژاد اندکی متفاوت است.

از سیب های ریز سبز ترش مزه گرفته تا سب های آردی رمز و سیب های زد شیرین

درخت سیب از تیره گلسرخیان و تیره پوموایده است. سیب از جمله درختان میوه مناطق معتدل به شمار می رود. اکثر ارقام درخت سیب خود نابارور است و باید توسط ارقام گرده را یا کرده دهنده بارور شوند.

ارتفاع درخت های کاشته شده سیب به طور معمول بین ۱/۸ متر الی ۴/۶ متر است و در درخت های خودرو به ۱۲ متر می رسد. برای کشت درختان سیب در آغاز اندازه ، شکل و تراکم شاخه ها به وسیله انتخاب ساقه زیرزمینی و روش برش آن تأمین می شود. برگ ها ها به طور متناوب سبز تیره و تخم مرغی شکل با حاشیه های دندانه دار و از سطح زیرین کمی دندانه دار هستند.

درخت سیب چهار نوع شاخه دارد: براندی، نرک ، سیخک و لامبورد‌. اسپورها ( سیخک) شاخه های کوچک بین ۳ الی ۷ سانتی متر هستند و سال دوم نوک شاخه جوانه های زایشی می سازند.

در فصل بهار این شکوفه ها همراه با جوانه زدن تولید برگ را انجام می دهند. درخت سیب گل های آذین ۴ الی ۶ خوشه ای دارد. همچنین گل های ۳ الی ۴ سانتی متری پنج گلبرگ سفید و صورتی که به مرور رنگشان تیره می شود دارند. میوه این گیاه اواخر تابستان یا اوایل پاییز نمایان می شود. انواع مختلف این میوه ها اندازه های متفاوتی دارند. پوست سیب معمولا سبز ، قرمز ، زرد و حنایی رنگ می باشند.پوست بیرونی دارای لایه محافظ ترشحات مومی است و گوشت میوه سفید مایل زرد رنگ است.

خرید سیب 

گیلاس

میوه دوم این لیست،گیلاس است. گیلاس با طعم عالی و بی نظیر مناسب بسیاری از غذاها و دسر و کمپوت و ژله و.. است.

 

کاشت و پرورش این درخت خیلی راحت است. برای خرید گیلاس میتوانید با ما تماس بگیرید و مقاله گیلاس را مطالعه بفرمائید.

 

 

با این حال یکی از ویژ‌گی‌های مهمی که در خرید نهال گیلاس تکدانه مشهد باید به آن توجه کرد این است که این گیاه خود ناساز‌گار است و باید از ارقام خود بارور در باغات گیلاس استفاده نمود تا مشکل بازدهی این رقم کاهش یابد. چون اگر از گرده دهنده مناسب استفاده نشود میزان محصول تولیدی را به صفر می‌رساند پس باید خود ناساز‌گاری این رقم را در خرید نهال گیلاس تکدانه مشهد مورد توجه قرار داد. از ارقام خودسازگار می‌توان به اســتار كريســمون، سـان بورسـت، لاپيـنس، استلا و نيواسـتار اشاره کرد.

نهال گیلاس  : گیلاس نیز مانند بسیاری دیگر از انواع و ارقام  میوه ها تنوع زیادی دارد. گیلاس تکدانه مشهد، دارای میوه ای قلبی شکل  با پوست سیاه رنگ و گوشت قرمز است. بافت سفتی دارد و این موجب شده طرفداران زیادی در سراسر دنیا به خود جذب کند.زمان گلدهی این میوه خوشمزه نیمه دوم فروردین با شانزده روز طول دوره گلدهی می باشد و معمولاً در اوایل تیر ماه به ثمر مینشیند و عمر اقتصادی درخت آن چیزی بین 30 ساله است.  خرید نهال گیلاس تکدانه مشهد  به دلیل بومی بودن از جاهای مختلف قابل تامین است و به دلیل عادت رشدی گسترده بسیار پربار می‌باشد و قدرت رویشی متوسطی دارد.

خرید گیلاس 

 

خرمالو

میوه بعدی خرمالو است. در صورتی که دمای منطقه شما بیش از حد پایین نباشد،میتوانید از این نوع نهال برای  خود استفاده کرده و لذت ببرید.

عموماً گفته می‌شود دمای سردتر از  12- درجه سانتی گراد را تحمل نمی‌کند.

به لحاظ انبار داری تا سه ماه نیز گزارش شده است هر چند مشخصات سردخانه نیز مهم است.

این میوه قبل از رسیدن کامل گس می باشد. ( گس ؛ به حالتی می گویند که بعد از خوردن میوه ، داخل دهان شما جمع می‌شود و انگار آب دهان شما به یک باره خشک شده است ، هم چنین احساس چسبیدن ذرات میوه به دندان‌ها و لثه‌ها را به همراه دارد.) 

خرمالوی با درجه‌ی گس بودن کم را ، می‌توان قبل از رسیدن کامل از درخت برداشت کرد و زیر نور آفتاب و در سرما میوه می‌رسد.

خرمالو به صورت تازه ، خشک شده و پخته شده مصرف می‌شود. 

این میوه بدلیل داشتن آب زیاد برای بیماری‌های کلیوی ( سنگ کلیه و مثانه ) مفید است.

فیبر بالای ( بافت سفت درون میوه ) به سلامت و کارکرد روده‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کند.

خرمالو بیشتر از طریق کشت بذر تکثیر می‌شود و روش قلمه‌ای کاربرد کمی دارد.

خرید خرمالو 

 

بلوبری

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

-بلوبری یکی از گزینه های مناسب و مطلوب برای پرورش است چرا که علاوه بر طعم مطلوب، شرایط نگهداری آسانی دارد.

 

-بلوبری اگر در شرایط مساعد رشد کند توانایی محصول دهی تا ۲۰سال نیز دارد.

 

-برگ های پاییزی بلوبری مایل به قرمز و گل های بهاری آن سفید و خامه ای می باشند. چهار گونه بلوبری وجود دارد که رایج ترین آن ها highbush است. تفاوت در طعم،اندازه و رنگ نشان دهنده متفاوت بودن گونه های بلوبری است.برای نهال بلوبری نمونه های صورتی نیز وجود دارد. بلوبری صورتی طعم شیرین تری نسبت به آبی آن دارد.

 

 

-در فصل بهار برای کاشت نهال اقدام کنید. سپس مکان مناسبی برای کاشت انتخاب کنید. دقت داشته باشید که مکان انتخابی آفتاب گیر باشد. بلوبری نباید در معرض بادهای شدید قرار بگیرد. بلوبری تحمل کم نوری را دارد اما بهترین نتیجه را در آفتاب کامل می دهد.

 

-توجه داشته باشید که بهتر است نهال بلوبری را در کنار سایر درختان نکارید چراکه ممکن است درختان دیگر تابش آفتاب را برای بلوبری بسیار محدود کنند. همچنین برای رطوبت خاک و مواد مغذی رقابت داشته باشند.

-اگر خرید نهال بلوبری را به صورت انبوه انجام داده اید، بهتر است آن ها را در یک قسمت به صورت تجمعی بکارید و پراکنده نکنید.این کار باعث افزایش کیفیت محصول می گردد.

خرید نهال بلوبری 

 

 به

رخت به از جمله میوه های خشک و مرکب هست که طعمی گس متمایل به شیرین دارد. البته اگر آن را به صورت پخته شده مصرف کنید بسیار خوش طعم و خوش بو می شود. این میوه به سیب طلایی شهرت دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی، زخم معده، سرطان و بیماری های قلبی مفید واقع می شود. این میوه از مواد مغذی مانند ویتامین های آ ، ب ، ث ، فیبر و همچنین مواد معدنی از جمله پتاسیم ، مس ، سلنیوم ، روی ، فسفر ، کلسیم ، آهن و منیزیم سرشار است. آبیاری این گیاه به طور عمقی انجام نمی شود چرا که ریشه های درخت عمیق نیستند.

اغلب این میوه در مناطق سردسیر کشت می شود. بسیار نور دوست است و برای رشد کافی نیاز دارد که در مکانی پر نور کاشته شود. همچنین آن را از بادهای شدید مصون کنید چرا که وزش باد های شدید موجب کم شدن میزان میوه دهی درخت می شود. بهتر است برای فرم دهی درخت شاخه ها را سر برداری کنید. اگر می خواهید گیاه را کوددهی کنید در فصل های زمستان و بهار این کار را انجام دهید.

خرید  نهال به 

آلبالو

آلبالو  :میوه ای خوشمزه ،بسیار شبیه به گیلاس

به همین دلیل ممکن است با گیلاس اشتباه گرفته شود. مزه ترش و شیرین دارد.

انواع مختلفی دارد.بلندی درخت بسته به منطقه آن از 3 تا 10 متر میتواند برسد. آفتاب دوست بوده و با هرس باردهی آن زیاد میشود. در تهیه شربت و مربا و کمپوت و حتی نوشیدنی و انواع ژله از آن استفاده میگردد.

خرید نهال  البالو 

 

گلابی

نهال گلابی یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین میوه های تابستانی می باشد که بسیار محبوب است. پس از خرید نهال درخت گلابی بهتر است بدانید که پروسه کاشت گلابی تا رسیدن به باردهی مطلوب زمان زیادی می خواهد. عواملی همچون نوع و نژاد گلابی ، سن نهال ، مقدار باردهی و … در قیمت گلابی تاثیر دارد. اگر بیماری و آفات احتمالی گلابی را بشناسید می توانید از سلامت کافی برای نهال گلابی اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر از نهالستان های معتبر خریدتان را انجام دهید کیفیت و سلامت گیاه تضمین شده است.

روش های مختلفی برای کاشت نهال گلابی وجود دارد اما اغلب از روش کاشت بذر و کاشت نهال آن را تکثیر می کنند. برای کاشت این گیاه در آغاز زمین را به طورعالی و کامل زهکشی می کنیم و سپس بر اساس فاصله مناسب برای کاشت نهال گلابی ، چالگود هایی را حفر کرده و نهال گلابی را در آن می کاریم. رقم های ایرانی گلابی در مقایسه با رقم های خارجی آن سازگاری بیشتری دارند و به همین علت نزد کشاورزان محبوبیت بیشتری دارند. به طور معمول برای کاشت درخت گلابی حدودا ۶ الی ۷ متر فاصله توصیه می شود. البته ممکن هست این مقدار بر اساس میزان تراکم شاخ و برگ تغییر کند.

مناسب ترین عمق برای چالگود ها برای کاشت نهال گلابی ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر می باشد. برای تقویت نهال از کمپوست استفاده کنید. بهترین باردهی گلابی در سنین ۸ الی ۲۰ سالگی رقم می خورد. درخت گلابی از سال ۲ الی ۴ کاشت باردهی را آغاز می کنند. طول عمر مفید آن حدودا ۲۸ الی ۳۲ سال می باشد. اگر باغچه خانه شما بزرگ است می توانید انواع ارقام گلابی را در آن بکارید.

خرید نهال گلابی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *