خرید کاج لاوسون

خرید کاج لاوسون


خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون که با نام کاج طلایی نیز شناخته میشود. درختی است از گونه ی مخروطیان . شکل این درخت شبیه هرم بوده و برگ و شاخه های گسترده و پهن دارد.

در زمستان برگ های آن به رنگ طلایی در می آید و در بهار و تابستان برگ های سبز روشن دارد.

کاج لاسون مانند کاج های ذیگر بوی خوبی از خود مساعد میکند. مخصوصا بعد از هرس شدن . نکته مهمی که راجع به این درخت وجود دارد این است که بسیار هرس پذیر است و خیلی راحت میتوان آن را به اشکال گوناگون مانند مته یا  سازه های مختلف در آورد.

ارتفاع این درخت میتواند با توجه به آب و هوای منطقه شما به 4 تا 5 متر نیز برسد. کاج لاوسون

خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون

مراقبت

آبیاری :

در صورتی که درحت شما کم سن و سال است بهتر است حواستان باشد تا به کم آبی نخورده و آبیاری منظم انجام شود. در صورتی که درخت بالغ است میتواند خشکی خاک را تا حدودی تحمل کند. به طور کل بهتر است درختان لاوسون خود را هفته ای دو بار حتما آباری کنید. و اجازه دهید آب گلدان خشک شود و سپس در نوبت دوم آن را آبیاری کنید.

آب و هوا

این درخت به گرما حساسیت خیلی زیادی ندارد و میتوان تقریبا آن را در هر اقلیمی کاشت  اما بهترین نوع آب و هوای مناسب آن معتدل و مرطوب است. آستانه تحمل سرمای آن تا -15 درجه سانتیگراد است.

نور

این درخت از لحاظ نیاز نوری ، به نور زیادی نیاز دارد و 6 تا 8 سانت نور مستقیم خورشید باید به آن برسد،در غیر اینصورت برگ ها تغییر رنگ داده و کم کم از بین میروند و زیبایی خود را از دست می دهند.

 خاک

این کاج میتواند در انواع خاک با زهکشی مناسب به خوبی رشد کند. ولی  خاک اسیدی را ترجیح میدهد.  در صورتی که آن را در باغچه میکارید میتوانید از خاک لومی شنی  با رطوبت متوسط و در صورتی که در گلدان میکارید  از خاک باغچه و شن و کوکوپیت و پیت ماس استفاده کنید. انواع نهال کاج

کود برای درخت لاوسون

برای کود دهی آن میتوانید در زمستان یا پاییز  از کود دامی پوسیده به مقدار بسیار کم یا کود فسفر برای محک شدن ریشه و کود نیروژن برای  ایجاد شاخ و برگ بیشتر استفاده کنید.

کامیس پاریس

خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون

نحوه تکثیر

قلمه زدن

تکثیر لاوسون به روش قلمه زدن در اواخر فصل تابستان و یا اوایل فصل پاییز انجام می شود.

هنگام قلمه زدن باید به نکات زیر توجه کنید:

شاخه انتخابی برای قلمه زدن باید جوان باشد و طول آن به 15 الی 20 سانتی متر برسد.

برگ های موجود در شاخه را جدا کنید.

پوست قسمت انتهایی شاخه را جدا کنید.

5 سانتی متر از قلمه را درون خاک قرار دهید و اطراف آن را با خاک پوشانده و آبیاری نمایید.

قلمه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

روی قلمه را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید.

پس از ریشه زایی قلمه آن را داخل گلدان یا فضای باز قرار دهید.

پیوند زدن

یکی دیگر از روش های تکثیر لاوسون می باشد که این روش در مورد کاج لاوسون خوب جواب می دهد.

بذر پاشی

این روش به دلیل زمان بر بودن و پایین بودن درصد گیرایی ، چندان مورد توجه نیست.

ابتدا بذر کاج لاوسون را تهیه کنید و سپس اقدام به سرمادهی آن کنید زیرا سرمادهی سبب افزایش سرعت جوانه زنی می شود.

سپس آن را خیسانده و بین پارچه مرطوب قرار دهید.

پس از جوانه زدن بذرها می توانید آن ها را در فصل پاییز یا آخر فصل زمستان بکارید.

خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون

آفات درخت کاج لاوسون

شپشک آردالو

یکی ا انواع افات این درخت شپشک ارد الو است. طول بدن ان 2 الی  3 میلی متر است. رنگ ان سفید است  و از جمله افات درختان کاج و سرواست.

این افت ماده سفیدی را از خود ترشح میکند که جلوه بسیار زشتی را به درخت میدهدو باعث ایجاد قارچ روی درخت میگردد.

شته کاج

یکی دیگر از آفات درخت کاج لاوسون شته کاج است شب طی کاش با فرو کردن قطور خود درون درخت از ریشه‌ی آن تغذیه می‌کند و کم کم موجب توقف رشد درخت می‌گردد.

کرم ساقه خوار

آفت دیگر درخت کاج لاوسون کرم ساقه خوار از کرم ساقه خان و با نفوذ به خاک درخت ریشه را تضعیف می‌کند و از بین می‌برد می‌توانید از انواع سم‌های صنعتی برای از بین بردن اون استفاده کنید

آلودگی های قارچی

آلودگی‌های قارچی دلیل دیگر از بین رفتن کاج لاوسون  آلودگی‌های قارچی می‌باشد اگر رشد درخت در صورتی که هیچ آفت روی آن دیده نمی‌شود متوقف می‌شود ممکن است که ریشه‌ی درخت پوسیده  شده باشد پوسیدگی درخت ممکن است به خاطر ترکیب اشتباه خاکی آبیاری نامناسب باشد.

برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ها بهتر است از خشک شدن خاک در فواصل بین زهکشی و آبیاری اطمینان حاصل فرمایید اگر خاک را به خوبی زهکشی نکنید باعث ماندن آب گندیده درون گلدان می‌شوید و سپس  پوسیدگی ریشه کم کم آغاز می‌شود و  انواع بیماری‌های قارچی شروع به افزایش می‌کنند برای مبارزه با این پدیده می‌تواند از انواع سم‌ها با مشاوره با سمپاش خبره استفاده نمود.

خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون

 نکات

به علاوه موارد گفته شده شما همچنین می‌توانید از یاس هلندی ،سرو شیراز ،کامیس پاریس ،فوتونیا، انواع پوششی‌ها، سرو نقره‌ای کاج مشهد کاج مش و انواع مختلف نهال‌های زینتی برای زیبا بخشیدن به باغ و ویلا باغچه خود استفاده نمایید .کاج لاوسون از درختان بسیار پرطرفدار می‌باشد به خصوص در ویلاها دانستن شیوه‌های نگهداری و کاشت علت‌های خشک شدن آفات و چگونگی هرس آن برای زیباسازی بیشتر فضا به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه بیشترین زیبایی را به محیط خود ببخشید تکثیر درخت لاورسون از شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد مانند قلمه زدن بذر و پیوند زدن نکات مهم برای کاشت درخت لافسون قبل از اینکه درخت لاوسون را از گلدان درآورده و آن را در باغچه بکارید گودالی به عمق گلدان حفر کنیم نیمی از آن را با کمپوست پر کنید سعی کنید با ضربه زدن به گلدان گیاه را از داخل آن خارج کنید بدون اینکه به ریشه هیچ صدمه‌ای بزنید گلدان گلدان را کنار گذاشته و گیاه را داخل خاک فرو ببرید پس از کاشت آبیاری کنیم تا خاک محکم‌تر شود در طول سال اول نیازی به کوددهی نیست زیرا که ریشه‌ها ضعیف هستند و ممکن است با کوددهی زیاد از بین برود و خشک شود.

مشکلات و سوالات متداول

در صورتی که ساقه نرم است اما از استحکام کافی هنوز برخوردار است ،ممکن است کاهش رشد گیاه یا تغییر رنگ به دلیل تغییر فصل باشد

در صورتی که واقعا برگ ها  در حال خشک شدن هستند،ممکن است به دلیل آبیاری خیلی کم یا  قرار گرفتن نهال در گلدانی بسیار کوچک باشد که مواد مغذی به آن نمیرسند و در نتیجه گیاه در حال مرگ است.

اما در صورتی که هیچکدام از موارد بالا نیست و درخت نیز ذر ظاهر سالم است و  ریشه دچار افت نشده باید به سراغ ریشه گیاه بروید و ان را کنکاش کنید.

توجه کنید بین دو آبیاری خاک خشک شده باشد به طوری که به دست نچسبد.

چند وقت یک بار روی خاک را شخم سطحی بزنید و اگر گیاه در گلدان است خاک گلدان را عوض کنید.

سوراخ های زهکش ته گلدان ایجاد کنید و چک کنید تا مسدود نشده باشند.

هر گونه ماندگاری بیش از حد آب در داخل خاک به دلیل رسی بودن بیش از حد خاک و زهکش ناکافی  بیماری‌های قارچی به وجود می آورد .
برای دفع آلودگی قارچی خاک می‌توانید از قارچ‌کش‌هایی مثل بردوفیکس استفاده کنید.

در کنار آن برای تقویت ریشه‌ها و تحریک ریشه‌زایی دو تا سه نوبت به فاصله یک ماه با کود هیومیک اسید خاک را تقویت کنید. کود دهی در زمستان از استراحت گیاه جلوگیری می‌کند و مناسب نیست.
اگر مشکل لاوسون شما هیچ یک از موارد بالا نبود ممکن است آفتی به خاک نفوذ کرده باشد یا کرم ساقه خوار به درخت آسیب زده باشد. برای رفع مشکل آفت از سم دیازینون و قارچ کش بنومیل سه نوبت با فاصله ۱۵ روز استفاده شود. همیشه سبزها در باغ (کاج های ویلایی)

خرید کاج لاوسون

کاج لاوسون پیچی

کاربرد کاج لاوسون 

از کاج لاوسون برای تزئین پارک ها ، بلوارها، تراس ، میدان ها ، روف گاردن ،ورودی مجتمع ها و رستوران ها ،پارک های صخره ای ، محوطه ویلاها و… استفاده می شود. همچنین به عنوان تک درخت در گلدان و یا بصورت ردیفی در مسیرها و یا بصورت دیوار سبز نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع کاج لاوسون 

کاج لاوسون در انواع ساده ، پیچ ، هرمی ، قیچی خورده و طلایی در بازار عرضه می گردد که نوع پیچ آن به دلیل سازگاری و مقاومت بیشتر با اقلیم های مختلف ، فروش بیشتری دارد.

هرس پذیری کاج لاوسون

لاوسون قابلیت هرس پذیری خوبی دارد و می توان آن را به شکل های مختلفی هرس کرد و معمولا از اواخر شهریور تا آبان بهترین موقع هرس می باشد.

علت خشک شدن لاوسون

اگر ساقه های درخت از استحکام خوبی برخوردار هستند و منعطف هستند جای نگرانی نیست و توقف رشد می تواند به دلیل تغییر فصل باشد. اما در صورتی که برگ ها خشک و زرد شده اند احتمال آسیب ریشه به دلیل وجود آفت یا قارچی شدن خاک است.برای رفع این مشکل ابتدا کمی خاک را کنار بزنید تا مقداری از ریشه پیدا شود و اگر شاهد ریشه های قهوه ای و پوسیده بودید از قارچ کش استفاده کنید.

در فاصله بین دو آبیاری باید سطح خاک خشک باشد بطوری که اگر خاک را با دست لمس کنید خاک به دستان شما نچسبد.

هرچند وقت یکبار سطح خاک را بطور سطحی شخم بزنید تا هوا و آب وارد خاک شود. سوراخ های ته گلدان را بررسی کنید تا از باز بودن آن ها برای خروج آب اضافی اطمینان حاصل کنید.

 

جهت مشاوره یا خرید کاج لاوسون می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید :

09121641403

09302768699

09126664638

09382821131

نهالستان بهمن آبادی

با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش انواع نهال های مثمر و زینتی و همچنن طراحی و اجرای فضای سبز .

ارسال نهال به سراسر کشور ایران .

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *