خرید انواع نهال پسته

خرید انواع نهال پسته


خرید انواع نهال پسته

خرید انواع نهال پسته،از نهالستان بهمن آبادی به صورت عمده و تک.

پسته از خوشمزه ترین میوه ها و به اضافه گرانترین آنهاست به طوری که از دیرباز میوه ای سلطنتی و کم دسترس بوده است.

نکته جالب  و عجیبی که در مورد درخت پسته وجود دارد،این است که با وجود گرانی آن،میتوان آن را در خاک های حتی نه چندان غنی نیز کاشت و حتی از لحاظ آبیاری نیز،درختی فوقالعاده کم آب می باشد. شاید اگر باغدار نباشید و خیلی به رشته کشاورزی آشنایی نداشته باشید غافلگیر شوید که بدانید پسته را حتی در خاک شور هم میتوانید بکارید!

خاستگاه پسته 

مهد پسته جهان،همانطور که انتظار می رود،ایران است. ولی بعد ها از روش های گوناگون به همه قسمت های خاورمیانه و آسیا و سپس اروپا و آمریکا رسید.

خرید انواع نهال پسته

خرید انواع نهال پسته

انواع پسته

پسته امروزه انواع و ارقام بسیار زیادی دارد،از پسته های معمولی اورجینال گرفته تا پسته هایی مانند،پسته آمریکایی که تغییراتی در آن ها ایجاد شده و با نام پسته های ژنوتیپ شناخته شده و به فروش میرسند.

خب حقیقت شیرین یا تلخ ماجرا این است که واقعا پسته ژنوتیپ خارجی نمیتواند جای پسته های خوشمزه ایرانی مانند،اکبری و احمد آقایی و کله قوچی را بگیرد.

در ادامه میخواهم شما را با تعدادی از ارقام نهال پسته آشنا کنم.

خرید نهال پسته اکبری 

پسته اکبری که معروف ترین و گران ترین نوع پسته در ایران است،دارای دانه های درشت و کیفیت بالا و مرغوب می باشد. این نوع پسته دارای تعداد بسیار بالایی پسته خندان،نسبت به پسته های دیگر است. از این رو به علاوه طعم و کیفیت بالا، بازار پسند و تجاری می باشد.برای اشنایی بیشتر با با درخت پسته و روش های کاشت و نکات آن به این مقاله مراجعه کنید.

خرید نهال پسته اکبری

خرید نهال پسته اکبری

خرید نهال پسته احمد آقایی 

پسته احمد آقایی از دیگر انواع پسته های مجلسی و بازارپسند مانند پسته اکبری است.

این نوع پسته مانند پسته اکبری از لحاظ اقتصادی بسیار ارزشمند و پر فروش است. و دانه های درشت و تعداد دانه ها با تعداد بالای پسته های خندان را دارد.

این پسته بیضی شکل و کشیده و بادامی شکل با رنگ پوسته اسنخوانی و رنگ پوست مغزآن قرمز روشن یا ارغوانی است. سایز آن درشت بوده و از ارقام پسته مرغوب  است. وزن آن تقریبا دو گرم بوده و دهانه اکثر پسته ها باز است و به اصطلاح بیشترشان خندان اند.

احمد آقایی به پسته رفسنجان نیز معروف است. از پسته فندقی بزرگتر و از پسته اکبری کوچکتر است.

برخلاف پسته اکبری، مدت زمان کوتاه تری برای رسیدن درخت پسته احمد آقایی نیاز است، همچنین به دلیل عملکرد بالا، رشد این درختان در بین کشاورزان بسیار محبوب است.

یکی از ویژگی هایی که پسته احمد آقایی را متمایز می کند، رنگ پوسته بیرونی آن است که نسبت به سایر گونه ها روشن تر است.

خرید نهال پسته کله قوچی 

خرید نهال پسته آمریکایی 

خرید و قیمت نهال پسته 

 

پسته فندقی

خرید نهال پسته فندقی

نهال پسته فندقی از ارقام پسته ای است که در ایران رواج کشت بسیار بالایی دارد.این نوع پسته در اصل همان پسته ای است که بیشترین درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.در استان کرمان این نوع پسته کشت بسیار بالایی دارد و از ارقامی است که هم در ایران و هم در جهان طرفداران و خواستداران خیلی زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر خرید نهال پسته فندقی به این مقاله مراجعه کنید.

خرید نهال پسته آمریکایی 

خرید نهال پسته آمریکایی

خرید نهال پسته آمریکایی

نهال پسته آمریکایی که در بازار با نام “UCB-1″،شناخته میشود. این نوع نهال که در اصل نوعی نهال پسته پایه رویشی است،در بازار با نام های مختلفی به فروش میرسد.این نوع پسته به گفته تولید کنندگان،در سال اول کشت قابل پیوند می باشد.

این نوع پسته همانطورکه انتظار میرود،ژنوتیپ یا اصلاح شده است. از ویژگی ها و برتری های این محصول نسبت به محصولات بومی رشد بالاترنسبت به ارقام دیگر وعملکرد بهتر در شرایط مختلف آب و هوایی است.این نهال در منطقه کالیفرنیا آمریکا بسیار کشت شده و از عملکرد خوبی برخوردار است.

ویژگی بعدی و مهم این نهال،مقاومت آن در برابر برخی بیماری های شایع می باشد.از طرفی مقاومت بیشتر در برابر شوری خاک و سرما نیز از  مزایا و برتری دیگر این نهال به شمار میرود.

اغلب درختان پسته دارای بیماری ها و گموز هستند ، اما نهال پسته آمریکایی از مقاومت چشمگیری نسبت به بیماری ها و گموز برخوردار میباشد.

خرید نهال پسته کله قوچی

 

پسته نوع کله قوچی مانند پسته اکبری و پسته نوع احمد آقایی، از انواع پسته های بسار معروف و بازار پسند و مجلسی است که به دلیل مرغوبیت و درشتی که دارد بسیار در بازار معروف است.

این نوع پسته هم اکنون به مقدار بسیار بالا کاشته میشود. نکته ای که در رابطه با کاشت پسته وجود دارد کاشت آن در آب و هوای مطلوب است و این مورد است که تعیین کننده باردهی این نهال می باشد.در ادامه با ما همراه باشید،تا ببینیم ویژگی ها و شرایط رشد و کاشت این درخت چگونه است. خرید نهال پسته کله قوچی 

 خرید نهال پسته قزوینی

خرید نهال پسته قزوینی

خرید نهال پسته قزوینی

پسته قزوینی یکی از ارقام باکیفیت و مطلوب بومی استان قزوین می باشد. این نهال یکی از نژادهای اقتصادی پسته است که کیفیت بالایی دارد و کاربرد بیشتر ان برای ساخت خلال پسته می باشد. این رقم پسته از جمل بهترین ارقام پسته می باشد و در ایران کمیاب است.

خرید نهال پسته زرند

خرید نهال پسته زرند

خرید نهال پسته زرند

یکی دیگر از ارقام مورد پسند پسته ، پسته زرند می باشد که بهتر است ان را در منطقه بومی خود یعنی کرمان کاشت. این نهال مناسب کاشت در مناطق گرمسیر است. این پسته از سال 9 الی 10 رقمی پر بار محسوب می شود.

بهترین مرکز خرید نهال پسته

خرید انواع نهال پسته

خرید انواع نهال پسته

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال پسته ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال پسته می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم پسته را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *