خرید نهال انگور موسکات

خرید نهال انگور موسکات


خرید نهال انگور موسکات

خرید نهال انگور موسکات: انگور موسکات که در اصل با تلفظ انگور ماسکت است،Muscat است،نوعی انگور بومی مناطق مصر و شمال آفریقا و براساس گفته برخی کارشناسان ریشه های آن به مناطق مختلفی در اطراف دریای مدیترانه از جمله یونان، ایتالیا و فرانسه بازمی گردد. از لحاظ تاریخی انگور موسکات از قرن ها پیش به دلیل استفاده در صنعت نوشیدنی در اروپا گرامی داشته میشده، که دلیل این امر طعم خوب و بوی معطر آن است. به طوری که میگویند تنها نوع انگوری است که،نوشیدنی آن دقیقا مزه خود انگور را میدهد. این نوع انگور در چند قرن بعد از آن به آمریکا و اروپا نیز منتقل گردیده و گسترش یافت.

نام مسقط از کلمه لاتین “muscus” به معنای مشک گرفته شده است. این نام نشان دهنده عطر متمایز مشک انگور است. همانطور که از طریق تجارت و اکتشاف گسترش یافت، نام های مختلفی در کشورهای مختلف به دست آورد، در حالی که کیفیت معطر آن ثابت بود.

خصوصیات انگور مسقطی یا موسکات

انگور مسقطی سازگاری بالایی دارد، اما عموماً در آب و هوای گرم و مدیترانه ای رشد می کند.

خاک های با زهکشی خوب را با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ترجیح می دهد که به توسعه ترکیبات معطر آن کمک می کند.

انگور رقم موسکات ،می تواند با انواع مختلف خاک، از خاک های آهکی گرفته تا خاک های شنی سازگار شوند.

از لحاظ عملکرد و میزان باردهی ،رقمی پربار بوده و نسبت به کمبود عنصر روی حساس می باشد، تولید و محصول دهی آن حدودا ۴۰ تن در هکتار برآورد می شود.

 خرید نهال انگور اتوم رویال 

 

خرید نهال انگور موسکات

خرید نهال انگور موسکات

موارد مصرف نهال انگور موسکات 

نهال انگور مسقط یا موسکات،عمدتا به دلیل تهیه نوشیدینی بخاطر طعم و بوی بی نظیر آن مورد استفاده قرار میگیرد. از دیگر موارد استفاده آن تولید کشمش و تازه خوری است.

از ویژگی های مهم این نهال تحمل کاشت در انواع خاک و از جمله تحمل گرما و سرما است.عمر اقتصادی این درخت با توجه به رسیدگی و نوع اقلیم و آب و هوای منطقه شما میتواند تا 100 سال نیز برسد.

شکل ظاهری

حبه های این نوع انگور متوسط اند و انواع رنگ های سبز متمایل به زرد و مشکی آن نیز وجو دارد.به علاوه امروزه انواعی از انگور های ژاپنی نیز با نام موسکات وجود دارند که بسیار درشت و بزرگ اند ولی از زقمی که ما در مورد آن بحث میکنیم نیستند. از دیگر ویژگی های این محصول،دیررس بودن آن است.که در مرداد ماه میرسند.

خرید نهال انگور اسکارلت

عملکرد

این محصول بسیار پربار و تجاری بوده و همچنین،مقدار بار آن به 40 تن در هکتار نیز می رسد.خرید انواع نهال انگور لعل 

آب و هوای مورد نیاز

همانطور که پیش تر ذکر شد،بهترین نوع آب و هوا برای این انگور،مانند منطقه بومی آن یعنی شمال آفریقا،آب و هوای گرمسیری (نه بیابانی و خیلی گرم)و نیمه گرمسیری و معتدل می باشد.

  • مختصات آب و هوایی و اقلیم: نهال انگور برای رشد و محصول دهی خود نیازمند تابستانی گرم و بدون رطوبت و زمستانی معتدل است. این رقم حداکثر تا دمای ۱۸- درجه ی سانتی گراد را تحمل میکند و زنده می ماند، اگر در فصل بهار دمای هوا به ۰ درجه ی سانتی گراد و کمتر از آن کاهش یابد این امر می تواند به خوشه های گل و اندام های سبز گیاه آسیب زده و تولید محصول را کاهش دهد.
  • نیاز سرمایی: انگور برای تولید محصول نیازمند گذراندن دوره ی سرمایی کوتاهی در فصل زمستان است (حدودا ۵۰ تا ۴۰۰ ساعت دمای ۷ تا ۰ درجه ی سانتی گراد)، همچنین بعضی از ارقام انگور نیز نیاز سرمایی ندارند. نهال انگور موسکات به راحتی دمای بیشتر از ۴۰ درجه ی سانتی گراد را تحمل می کند.
  • خاک: خاک هایی با بافت سبک، عمق زیاد و زهکشی مطلوب گزینه ای مناسب برای رشد نهال انگور موسکات هستند.
    خرید نهال انگور روبی سیدلس

 

گرده افشانی

نهال انگور نوع موسکات،خود بارور بوده و نیازی به گرد فشان ندارد.

کاشت نهال انگور موسکات

کاشت نهال انگور به دو صورت انجام می شود:

  • روش اول: قلمه هایی که ۱ تا ۲ سال در خزانه نگه داری شده و بعد از ریشه دار شدن در گودال های حفر شده در زمین اصلی کاشته می شوند.
  • روش دوم: قلمه ها را بدون انتقال به خزانه و ریشه دار شدن، پس از تهیه در زمین اصلی می کارند.خرید انگور کندری 

برداشت

میزان عملکرد این رقم به ازای ۵۰۰ اصله درخت انگور در هکتار، حدودا ۴۰ تن می باشد. زمان رسیدن محصول انگور موسکات حدودا اواسط مرداد ماه است، در زمان چیدن و برداشت محصول باید دقت شود که میوه ها دچار زدگی نشوند تا ماندگاری بیشتری داشته و سالم به دست مصرف کننده برسند.

خرید نهال انگور سوپریور

هرس درخت انگور موسکات

هرس نهال انگور موسکات،به دو شکل انجام میشود.

  • هرس فرم دهی: ایجاد شکل و فرم مناسب برای درخت
  • هرس باردهی: این هرس به منظور افزایش کیفیت و کمیت محصول انجام می شود.
    خرید نهال انگور فلیم سیدلس 

آفت های نهال انگور موسکات

زنجره و کرم خوشه خوار از انواع آفاتی هستند که به نهال انگور موسکات،آسیب می رسانند. از این رو سمپاشی را همیشه و به موقع باید انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با انواع نهال های خارجی و ایرانی مقالات لینک شه  در متن را مطالعه بفرمائید.

خرید نهال انگور اتوم کینگ

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *