خرید نهال انگور رد گلوب

خرید نهال انگور رد گلوب


خرید نهال انگور رد گلوب

خرید نهال انگور رد گلوب:نهال انگور رد گلوب یکی دیگر از انواع انگور های خارجی است. این نوع انگور دانه های بسیار درشت و گرد داردد و رنگ پوسته آن صورتی مایل به قرمز و درخشان است.

این انگور به حدی درشت بوده به طوری که در برخی کشورها حتی از آن به عنوان وعده غذایی سالم استفاده میکنند. انواع دیگر انگور های خارجی نظیر؛اتو رویال از این دسته است که دانه های فوقالعاده درشت و با کیفیت و مقاوم دارد. برای مطالعه مقاله انگور اتوم رویال و خرید آن کلیک کنید.خرید انگور اتوم رویال 

 مشخصات انگوررد گلوب

انگور رد گلوب ،نوعی انگور با دانه های قرمز  و درشت است. دانه های آن بزرگ و کروی هستند. و رنگ آن از صورتی روشن تا قرمز تیره میتواند باشد. این نوع انگور شیرین بوده و هسته دار است.

انگور ردگلوب از محبوب ترین انگور ها در سراسر دنیا می باشد.

موارد مصرف

استفاده از انگور ردگلوب برای تازه خوری،تهیه دسر و حتی میان وعده غذایی،درست کردن سالاد و تهیه مشروبات و نوشیدنی و آبغوره در کشورهای مختلف رواج دارد.

ولی در کشورهایی غیر بومی مانند ایران عمدتا برای تازه خوری به دلیل گرانی آن نسبت به سایر گونه های ایرانی،برگزیده میشود.

 

خرید نهال انگور ردگلوب

خرید نهال انگور ردگلوب

خاستگاه نهال انگور ردگلوب 

نهال انگور رد گلوب برای اولین بار در کشور فرانسه و در قرن 14 میلادی ،مورد توجه باغداران قرار گرفت.

از ویژگی های مهم این نهال،قابلیت رشد در مناطق سردسیر است. به طوری که میتواند در منطقه ای با ارتفاع از سطح دریا 2000متر نیز کاشته شود.(منبع خارجی)

بنابراین بدون نگرانی شما میتوانید این نهال را در طیف دمایی های گرم،معتدل و نیمه سرد بکارید.

زمان کاشت نهال انگور رد گلوب

نهال انگور رد گلوب را میتوانید در زمستان و اوایل دی ماه،کشت کنید.مطلوب ترین شرایط برای کاشت این نهال، محیطی با میانگین دما 10- تا 20 درجه بالای صفر است.حداقل ارتفاع از سطح دریا مناسب این درخت حدود 1000 متر است.پ

اولین مرحله،ایجاد حفره هایی به عمق 50 تا 60 سانتی متر با توجه به نوع خاک شماست. قطر  یا دهانه این حفره باید 30 تا 45 سانتی متر باشد.مقاله کاشت 

اگر فکر میکنید خاک خوبی ندارید،خوب است مقداری خاک باغچه تهیه کرده و خاک های حفره را خارج کرده و خاک جدید جایگزین کنید. سپس با دقت بدون آسیب رساندن به ریشه ها نهال را به زمین انتقال می دهیم.

در صورتی که در این مرحله ریشه ها آسیب ببینند،احتمال خشک شدن ریشه ها یا ناقص باردهی آن زیاد است. مخصوصا اگر نهالتان ریشه لخت باشد.

در صورتی که اطلاعات کافی در کشاورزی و باغداری ندارید واقعا توصیه نمیشود که آن را خودتان بکارید.

از کجا نهال های انگور خارجی مطمئن تهیه کنیم ؟

شما میتوانید بهترین و با کیفیت ترین نهال ها را از نهالستان بهمن آبادی تهیه کنید. نهال های نهالستان بهمن آبادی همگی شناسنامه دار،لیبل خورده با فاکتور رسمی و مهر و امضاء و با اصالت کالا و ضمانت می باشد. از این رو هر جای ایران که هستید میتوانید با خیال راحت از ما خرید کنید.

نیاز سرمایی نهال انگور رد گلوب

نهال های انگور نیاز سرمایی دارند،تا بتوانند به بهترین شکل ممکن رشد و با کیفیت بالا عرضه شوند.رفع شدن نیاز سرمایی نهال انگور باعث رشد بهتر و افزایش مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوایی می‏گردد. نیاز سرمایی انگور ردگلوب، 100 الی 600 ساعت با دمای منفی 7 درجه سانتی گراد است. رفع نیاز سرمایی نهال انگور موجب تقویت آن در برابر انواع آفات و بیماری ها میگردد.

ارتفاع از سطح دریا

ارتفاع از سطح دریا موضوعی بسیار بسیار مهم در کاشت نهال های شماست. این موضوع بیان میکند که با توجه به ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه شما چه نهال هایی را میتوانید در آن بکارید و جواب میدهد.

از این رو قبل از کاشت هر نهالی اطلاعاتی در مورد آب و هوای خود و تحقیق در مورد انواع نهال هایی که در منطقه تان دیگران کاشته اند،داشته باشید. عدم رعایت این نگات موجب ضرر و زیان شما خواهد شد.

 به همین دلیل، باید پیش از کاشت این نهال انگور میان رس اقدامات لازم را جهت اندازه گیری ارتفاع زمین زراعی از سطح دریا به عمل آورید. مناطقی با ارتفاع حداقل 600 و حداکثر 2200 متر بالاتر از سطح دریا، بهترین ارتفاع برای کاشت نهال انگور ردگلوب محسوب می‏شوند.

 

شروع باردهی و عملکرد

دو سال بعد از کاشت،شاهد باردهی این درخت میوه خواهید بود.این نهال از ارقام انگور های زودبازده است .یک نهال گردوی نوع ردگلوب میتواند 40 تا 45 کیلوگرم میوه در سال تولید کند. که مراقبت صحیح در هر صورت تاثیر زیادی در این موضوع دارد.

عمر نهال انگور رد گلوب 

عمر نهال رد گلوب میتواند با مراقبت خوب و اقلیم مناسب به 100 سال نیز برسد.

خاک مناسب

با اینکه این نهال را نیز مانند بقیه ارقام انگور میتوانید در خاک های شور و آهکی بکارید اما بهترین شرایط رشد مطلوب آن،کاشت آن در مناطقی با خاک ریز سبک و زهکشی خیلی خوب قابل انجام است.

استفاده از خاک های لومی یا ترکیب رس و ماسه و خاک برگ و مقداری کود ازته نیز را کارشناسان توصیه میکنند.

آبیاری

آبیاری نهال انگور رد گلوب نیز با توجه به آب و هوای یک منطقه و اقلیم و دسترسی به آب میتواند متفاوت باشد.اما در هر صورت آبدهی آن در هر 20 روز در فصل گرما و هر 15 روز الی 10 روز در فصل های گرم توصیه میگردد.

کوددهی و سمپاشی

کود دهی نهال ها و نها انگور رد  گلوب موجب رشد بهتر و هر چه بیشتر این گیاه میشود. اما این موضوع قوانین و اصول خاص خود را دارد. استفاده از کود های دامی پوسیده  تازه موجب جمع شدن حشرات و تشکیل آفات و انگل میگردد. از این رو از کودهای بسیار قدیمی استفاده کنید.انگورد گلوب به 4 الی 5 مرتبه کود دهی در سال نیاز دارد. از نکات مهم عدم سمپاشی در زمان میوه دهی یا گل دهی این گیاه است. زیرا آن را از بین می برد.

مقاومت در برابر آفات

نهال انگور رد گلوب از جمله نهال هایی است که ممکن است نسبت به سایر گونه های انگور نیاز به رسیدگی بیشتری داشته باشد. به طور مثال آفاتی چون سفیدک ممکن است نهال را مورد هجوم قرار دهد. ولی با رعایت نکات کاشت و سمپاشی و هرس به مقدار زیاد میتوانید این نگرانی را رفع کنید.

خرید انواع نهال انگور 

خرید نهال انگور لعل مشکی 

خرید نهال انگور لعل سفید 

خرید نهال انگور لعل قرمز 

خرید انواع نهال انگور لعل 

خرید  انگور شاهرودی 

خرید انگور کندری 

خرید انگور مسکه 

خرید انگور اتوم رویال 

خرید انگور اتوم کینگ 

انواع انگور های خارجی 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *